۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۲۵۲۱۶
آیت الله اراکی:

حمایت آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها از جریان‌های تکفیری قابل انکار نیست

خبرگزاری رسا ـ‌ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر این که حمایت آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها از گروه‌های افراطی و جنایتکار، بسیار روشن است، گفت: ایجاد و تحریک حس خصومت علیه تشیع و ریخته شدن خون مسلمانان بی‌گناه از اولویت برنامه‌های آنها است.
حجت‌الاسلام والمسلمين محسن اراکي آيت الله محسن اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که حمایت آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها در جنایات گروه‌های افراطی به ظاهر اسلامی آشکار و واضح است، اظهار داشت: همین گروه‌ها حمایت ایران از مردم مظلوم غزه را محکوم و از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کردند.

وی سرلوحه کارهای دشمنان اسلام را ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی عنوان کرد و گفت: آنها تلاش می‌کنند در میان جریانان افراطی روحیه ستیز و خصومت علیه شیعیان را تحریک و تقویت کنند و ریختن خون شیعیان را از اولویت برنامه‌های خود مطرح می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: فعالیت‌های دشمنان اسلام بسیار گسترده و اعجاب انگیز است؛ آنها در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و هیچ منطقه‌ای از ممالک اسلامی را به حال خود رها نمی‌کنند.

آیت الله اراکی به گستردگی مناطق اسلامی که در آنها فعالیت‌های ضد تقریبی انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: از دورترین جزایر اندونزی تا دور افتاده‌ترین روستاهای آفریقا و سایر کشورهای اسلامی و هرجا که دستشان رسیده این جریانات فعالیت دارند.

وی با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام فعالیت‌های تقریبی را بیش از هر زمانی ضروری دانست و بیان کرد: اگر به غیر از سرمایه‌گذاری بسیار زیاد دشمن در تفرقه افکنی میان مسلمانان مسأله دیگری وجود نداشت، همین امر کافی بود که در این عرصه وارد شویم و جلوی جریان‌هایی که به وسیله دشمن توسعه پیدا کرده‌اند را بگیریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگر سخنان خود به معرفی بخشی از فعالیت‌ها و آثار پژوهشی این مرکز پرداخت و گفت: موسوعه فقه مقارن و کتاب‌های دیگری که در این زمینه منشر شده، نمونه‌ای از کارهای پژوهشگاه تقریب مذاهب اسلامی در قم است؛ موسوعه احادیث مشترک نیز در دست کار است./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات