۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۲۵۲۱۹
آیت الله شبستری:

افراطی‌گری در هر زمان و مکانی محکوم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز تأکید کرد: فتنه امروز آمریکا و انگلیس با سه عامل اختلاف افکنی، انحراف و جنایت اجرایی می شود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم جشن عید غدیر در مسجد کریم خان تبریز اظهار داشت: مولای متقیان دو گروه افراط‌گر در حب اهل بیت و خوارج از دین را عامل و اساس ضربه به جامعه اسلامی می دانند.


وی با بیان این‌که آن فرمایش امام علی(ع) برای وضعیت امروز جامعه اسلامی نیز صادق است، خاطرنشان کرد: اگر خواهان حفظ اسلام ناب محمدی(ص) هستیم، چه شیعه و چه سنی باید با این دو عامل مبارزه کنند، افراطی‌گری چه از سوی شیعه باشد و چه از سوی اهل سنت محکوم است.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: اخیرا فرقه ای با عنوان شیرازی با 16 شبکه ماهواره ای و بودجه انگلیسی سعی دارد شیعه خرافی را ترویج کند، که این فرقه در دسته افراط گرایان در دین قرار دارند و باید با تبیین انحرافات و محکومیت خرافه گری، مردم را از روانه شدن به این فرقه بازداریم.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که فتنه امروز آمریکا و انگلیس با سه عامل اختلاف افکنی، انحراف و جنایت اجرایی می شود، گفت: داعش دست پرورده آمریکاست و با عامل جنایت و احکام انحرافی، جامعه اسلامی را با چالش مواجه کرده است که این گروهک نیز نمونه افراطی گری محسوب می شود.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که هدف دیگر غرب با استفاده از ابزارهای گسترده رسانه‌ای و ماهواره ای ترسیم چهره ای خشن از اسلام و تشیع است، افزود: دشمن در رسانه های خود اینگونه القاء می کند که شیعه یعنی گریه، وحشی گری و قمه زنی؛ باید عکس این تبلیغات سوء را در عزاداری های خود نشان دهیم.


وی با انتقاد از آغاز عزاداری های زودهنگام در برخی از مناطق کشور گفت: تولی و تبری نباید فراموش شود، در دهه امامت و ولایت و جشن عید غدیر خم بایستی با شادی اهل بیت شادی کرد، اگر از گریه به مصائب اهل بیت بهره برداری معرفتی و عقیدتی نشود، در پازل دشمن قرار گرفته ایم.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرخم با بیان این‌که خلقت انسان با دمیدن روح به تکمیل رسید و اگر روح دمیده نمی شد، هیچ ارزشی نداشت، گفت: واقعه غدیر و معرفی حضرت امیرمؤمنان علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر اکرم(ص) نیز به منزله تکمیل خلقت انسان بوده و اگر این امر انجام نمیشد تعالی بشر ابتر باقی می ماند.


امام جمعه تبریز ولایت را ضامن اجرای بقیه احکام و شرایع الهی و رمز قبولی اعمال در محضر خداوند تبارک و تعالی دانست و گفت: اصل ولایت فقیه در ادامه ولایت معصومین(ع) است و ضامن اجرای قوانین در عصر غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) محسوب می شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات