۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۲۵۲۳۵
درآستانه عید غدیرخم؛

آغاز حفظ خطبه های نهج البلاغه در کاشان

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان گفت: رهپویان علوی موفق شدند حفظ نامه ها را طی مدت 50 روز به پایان رسانیده و در آستانه عید غدیر خم کار حفظ خطبه های نهج البلاغه حضرت علی (ع) را آغاز کنند.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیر عامل مؤسسه امیر المومنین(ع) کاشان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: رهپویان علوی موفق شدند دردومین سال فعالیت نخستین مدرسه شبانه روزی حفظ یکساله نهج البلاغه کشور در مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان حفظ نامه ها را طی مدت 50 روز به پایان رسانیده ودر آستانه عید غدیر حفظ خطبه های نهج البلاغه حضرت علی (ع) را آغاز کنند.

 

وی افزود: رهپویان علوی این مدرسه که دوره اصلی حفظ خود را ازشهریورماه آغاز کرده اند در نیمه اول مهرماه حافظ کل نامه های نهج البلاغه شدند و بعد از شرکت و قبولی درآزمون، هم اکنون حفظ خطبه های نهج البلاغه را  شروع نموده اند.

 

به گفته وی رهپویان علوی روزانه 6 ساعت کلاس های آموزشی تحویل صفحات جدید، مرور 10 درس قبل از صفحات جدید و دوره اجزای گذشته را همراه با ترجمه و تفسیر و بعد از ظهرها نیز استماع صفحات جدید، حفظ و مباحثه را در دستور کار خود دارند.

 

حجت الاسلام حسن زاده یادآورشد: علاوه براجرای‌ برنامه روزانه، کلاس های اخلاق، امام شناسی، فصاحت و برنامه های اردویی، فرهنگی و ورزشی در برنامه های هفتگی آنها تدارک دیده شده است.  

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع)، ثبت نام از علاقه مندان به معارف اهل بیت به ویژه حضرت علی (ع) از سراسر کشور، مصاحبه و گزینش ازثبت نام کنندگان، تکمیل فرم مشخصات فردی، فرم مصاحبه و مصاحبه حضوری را از جمله اقدامات انجام شده اعلام کرد.

 

وی افزود: بعد از پذیرش علاقه مندان دوره آزمایشی از نیمه مرداد ماه امسال  به مدت یک ماه دوره  های آزمایشی حفظ روزانه  2 جزء از نهج البلاغه، کلاس های ترجمه و تفسیر، فصاحت، اخلاق و برنامه های اردویی و فرهنگی برگزار  و در پایان دوره آزمایشی داوطلبان در آزمون های کتبی و شفاهی شرکت و نوآموزانی که حد نصاب نمره را کسب کردند موفق به حضور در دوره یکساله حفظ یکساله نهج البلاغه شدند.

 

وی اعطای گواهی نامه پایان دوره، تجلیل از نفرات برتر و استعدادهای درخشان دوره و اعطای کمک هزینه سفر حج عمره و عتبات عالیات به نفرات برگزیده دوره را از مزایای این طرح اعلام کرد و گفت: در راستای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب و تأکید معظم له بر این که ‹‹ ملت و جامعه اسلامی امروز بیشتراز همیشه به نهج البلاغه نیازمند است›› مؤسسه امیرالمومنین(ع)کاشان، اولین مدرسه شبانه روزی حفظ یکساله نهج البلاغه کشور در کاشان را که معروف به شهر نهج البلاغه  است راه اندازی و امیدواریم  باعث تحولی شگرف در عرصه ترویج نهج البلاغه در کشور شود./1307/ت303/ب

ارسال نظرات