۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۲۵۲۶۶
رییس مؤسسه مسجد:

همه ابعاد نظام اسلامی نیازمند پیروی از غدیر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قرائتی انقلاب اسلامی را متأثر از غدیر دانست و گفت: انقلاب اسلامی با غدیر پیوند محکمی دارد اما فروعات نظام اسلامی همچون سیاست، اقتصاد و سیاست‌های مطرح در کشور نیز باید به این طناب محکم چنگ بزنند.
حجت الاسلام تقي قرائتي

حجت الاسلام تقی قرائتی، رییس مؤسسه مسجد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به بیعت مردم در روز غدیر با حضرت علی(ع) اظهار داشت: بیعت با امیرمؤمنان(ع) نوعی انتخابات بود که در مسجد واقع شد و راز ماندگاری ولایت حضرت علی(ع) نیز به همین خاطر است.

 

وی با اشاره به منحرف شدن جریان غدیر ابراز داشت: به برخی از خلفا اعتراض شد که چرا در مسجد برای تعیین جانشینی پیامبر اکرم(ص) بیعت نگرفتید؟ که در جواب گفتند: اگر در مسجد تصمیم گیری می‌شد؛ نتیجه ثقیفه را نداشت.

 

رییس مؤسسه مسجد، بیعت در مسجد را مورد تأیید اسلام خواند و تأکید کرد: مردم بعد از عثمان برای بیعت با حضرت علی(ع) به منزل ایشان رفتند که حضرت فرمودند: من در منزل با کسی بیعت نمی‌کنم و برای بیعت مسجد را برگزیدند.

 

وی انقلاب اسلامی را متأثر از غدیر دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی با غدیر پیوند محکمی دارد اما فروعات نظام اسلامی همچون سیاست، اقتصاد و سیاست‌های مطرح در کشور نیز باید به این طناب محکم چنگ بزنند و با تأثیر از غدیر در راستای پیروی از ولایت حرکت کنند.

 

حجت الاسلام تقی قرائتی با اشاره به شبهات وهابیت نسبت به معنای «ولایت» یادآور شد: اگر منظور پیامبراکرم(ص) فقط عشق و محبت بود قرآن و همچنین روایات پیامبراکرم(ص) در مناسبت‌های مختلف به آن اشاره دارد و نیازی به جمع کردن مردم در صحرای غدیر و خواندن خطبه نبود.

 

رییس مؤسسه مسجد، واقعه غدیر را در تاریخ بی‌سابقه دانست و افزود: دوست داشتن امیرمؤمنان(ع) مطلب تازه و پوشیده‌ای نبود بلکه ابلاغ ولایت به طور رسمی و گرفتن بیعت مسأله جدیدی بود و بعد از واقعه غدیر از طرف خداوند آیه اکمال دین آمد و فرمود: امروز نعمت را بر شما تمام کردم و به دین اسلام برای هدایت شما راضی شدم.

 

حجت الاسلام تقی قرائتی با بیان آیه «والله یعصمک من الناس» خاطرنشان کرد: خداوند به پیامبراکرم(ص) وعده داد ایشان را از گزند مردم حفظ کند زیرا برخی از اشخاص و قبایل به جانشینی حضرت امید بسته بودند و با انتخاب صحرای غدیر این نقشه‌ها خنثی شد./908/ت302/س

ارسال نظرات