۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۲۵۲۸۹
استاد حوزه علمیه آمل:

آموزه های دینی عامل اقتدار و پیشرفت نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که ترویج و گسترش فرهنگ والای اسلامی امری ضروری و مهم است، گفت: در کنار بحث بر سر مسائل عمرانی و آبادانی باید به اعتقادات دینی هم توجه شود چراکه اصل دین ما به مسائل معنوی بر می گردد.
استاد حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی غفاری، استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز در گردهمایی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش امام زاده عبدالله(ع) آمل با بیان این که دهیاران و شوراهای اسلامی در روستا زمینه خیر هستند، گفت: برای عمران و آبادانی روستا که در محرومیت به سر می برند باید دست به دست هم بدهیم تا ازاین محرومیت نجات پیدا کنیم.

 

وی با تاکید بر این که ترویج و گسترش فرهنگ والای اسلامی امری ضروری و مهم است، بیان داشت: در کنار تقویت مسائل عمرانی و آبادانی باید به اعتقادات دینی هم توجه شود چراکه اصل دین ما به مسائل معنوی بر می گردد.

 

امام جمعه امام زاده عبدالله(ع)، ادامه داد: متأسفانه در نظام اسلامی مدیرانی که بتوانند خود را با آموزه های دینی تطبیق داده و برای مردم کام بردارند کم داریم.

 

حجت الاسلام غفاری، افزود: اگر بر اعتقادات دینی پایبند باشیم از وقت می توانیم بیشترین استفاده را کنیم که می تواند در پیشرفت و توسعه اثر گذار باشد.

 

وی با تاکید براین که مدیران باید آموزه های دینی و سیره اهل بیت(ع) رابه عنوان الگو در سرلوحه کاری خود قراردهند، یادآورشد: حیف است که دارای آموزه های دینی باشیم و به آن عمل نکنیم که باید اهتمام ارزنده ای در راستای ترویج اندیشه های دینی در جامعه وجود داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه آمل، ادامه داد: یکی از شاخصه های اصلی پیشرفت مسلمانان در گذشته توجه به آموزه های دینی بوده است که باید این امر ارزنده و گرانقدر را ادامه دهیم.

 

امام جمعه امام زاده عبدالله(ع) با بیان این که ترویج تعالیم والای دینی و فرهنگ اسلامی راهشگای تعالی جامعه است، گفت: دشمنان همواره به دنبال آن هستند تا در راستای ترویج فرهنگ مورد نظر خود که بتواند اهداف و منافع آنان را محقق کند تلاش می کنند.

 

حجت الاسلام غفاری با تاکید بر این که دشمنان در تهاجم فرهنگی به دنبال تغییر مسیر جامعه از دین محوری هستند، بیان داشت: باید اهتمام ارزنده ای در راستای گسترش آموزه های دینی در جامعه وجود داشته باشد که می تواند بسیار اثرگذار و مفید باشد.

 

وی با اشاره به این که بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به عنوان امری ارزنده در راستای خنثی سازی نقشه های دشمنان است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا بصیرت و آگاهی را در میان آحاد جامعه و به خصوص نسل جوان ترویج دهیم و آنان را بیش از پیش با تعالیم والای دینی آشنا کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات