۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۲۵۲۹۳
امام جمعه اردبیل:

ثبات حاکمیت اسلام در گرو مرجعیت علمی و سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری در جمع مردم تبریز گفت: مرجعیت سیاسی و علمی لازمه تشکیل جامعه آرمانی و ثبات حاکمیت اسلام است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در مراسم جشن عید غدیر که در مسجد شعبان تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مرجعیت سیاسی و علمی لازمه تشکیل جامعه آرمانی است، در حقیقت وجود مرجعیت علمی وسیاسی موجب جلوگیری از تغییر متون دینی و تحریف می شود.


وی با تأکید بر این‌که مرجعیت سیاسی و علمی لازمه تشکیل جامعه آرمانی و ثبات حاکمیت اسلام است، گفت: نقش امام در دین ضروری و انکار ناپذیر است، با توجه به اینکه درک کامل قرآن کریم نیازمند تفسیر های جامع و کامل است، بنابراین  فردی بسیار آگاه و عالم باید مسؤول تفسیر قرآن کریم باشد.


نماینده خبرگان رهبری عدم وجود امام در دین را منشاء بحران‌ها، اختلافات و انحرافات دانست و افزود: یکی از فلسفه های  مهم امامت این است که انسان را از عالم خاکی جدا کرده و فضای صعود را در این عالم برای او فراهم می کند. عید غدیر فرصتی برای تکامل اندیشه و عقلانیت جامعه بشری است.


امام جمعه اردبیل ادامه داد: پیامبر اکرم لازمه تشکیل جامعه آرمانی اسلام را مرجعیت سیاسی و علمی می دانستند چرا که اگر دین یا به عبارتی متون دینی درست تبیین نشود، باعث کج فهمی در دین شده که این خود باعث تحریف و دین‌زدگی می شود.

 

وی عید غدیر را روز یأس دشمن و ایجاد امنیت مطلق برای بندگان از سوی خداوند متعال عنوان کرد و گفت: اعلام ولایت و امامت علی(ع)، در محل غدیر خم و آن هم در حساس ترین زمان، باعث مأیوس شدن افرادی شد که به حکومت اسلامی چشم طمع داشتند.


حجت الاسلام و المسلمین عاملی عدم توجه جامعه اسلامی به مساله غدیر و امامت را عامل به وجود آمدن مشکلات فراوان در اسلام دانست و افزود: دشمنان اسلام سال‌هاست که به دنبال تحریف و خدشه‌دار کردن حقیقت واقعه غدیرخم هستند، اما این حقیقت کتمان‌ناپذیر است.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که وهابیت عید غدیر خم را بدعت معرفی می کند، اظهار داشت: غرب و سران غربی با توسل به راه های متفاوت سعی در بی پایه و اساس جلوه دادن باور های دینی هستند و در این راستا حمایت های همه جانبه از فرقه های ضاله مانند وهابیت را در اولویت قرار داده است./935/پ202/ب3

ارسال نظرات