۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۲۵۳۱۸
رییس تبلیغات اسلامی بشرویه هشدار داد؛

ضرورت پرهیز از خرافه گرایی و توجه به عمل صالح

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه خرافه پرستی موجب افزایش کلاهبرداری و دستبرد به مردم شده است، گفت: باید باورهای اعتقادی مردم تقویت شود تا عده ای نتوانند به اسم دین مردم را چپاول کنند.
خرافه پرستي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام رضا بهشتی‌فر، رییس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با بیان این که در حال حاضر عده ای به اسم دین به دنبال چپاول مردم هستند، گفت: دشمنان اسلام که همواره در فکر ضربه زدن به پیکره اسلام هستند با رواج خرافه گرایی و بهره برداری مالی و سیاسی می خواهند مردم را نسبت به دین بدبین کنند.

 

وی با بیان این که متاسفانه بساط رمالی و دعا نویسی در شهرستان های استان در حال افزایش است، گفت: اگر نهادهای فرهنگی بینش اعتقادی مردم را افزایش ندهند و جلوی فعالیت افراد سودجود را نگیرند در دراز مدت دیدگاه مردم نسبت به دین بد خواهد شد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه با تاکید بر هوشیاری مردم نسبت به انتشار این‌گونه خرافه‌ها و ترویج خواب نما شدن در این شهرستان، گفت: خواب‌ها از نظر شرعی هیچ حجتی ندارند و مراجع نیز در این خصوص اتفاق‌نظر دارند اما متاسفانه حجم ارسال این گونه خرافه‌ها در حال افزایش است که مردم باید بیش از گذشته هوشیار باشند و اجازه ندهند دشمنان اسلام با این شیوه اعتقادات آنان را دست‌مایه افکار پلید خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام بهشتی فر با اشاره به این که در حال حاضر باید جلوی خرافه گرایی گرفته شد و با بانیان این گونه افکار به شدت برخورد شود، گفت: متاسفانه فعالیت پنهانی و زیر زمینی گروه های مروج خرافه پرستی در میان مردم در حال افزایش است و آنها از غفلت دستگاه های فرهنگی و مذهبی به نفع خود بیشترین استفاده را می کنند.

 

وی افزود: دشمن از این کار به دنبال انجام دو هدف بوده که ضربه زدن به اعتقادات در پوشش ارزش‌های اسلامی همچون دیدن خواب امامان بزرگوار و زیر سوال بردن مقام جایگاه توسل به ائمه دومین هدف القا کننده شایعه است و فرد می خواهد با این کار سعادت و خوشبختی مردم را در گرو انجام دادن اعمال پوچ و بی محتوا جلوه دهد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه با با اشاره به برخی پیامک ها مبنی بر انجام اقداماتی برای خواب دیدن پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)،‌ ابراز کرد: این‌گونه پیامک‌ها هیچ جایگاه دینی، شرعی و عرفی نداشته و اهداف شومی از جمله از بین بردن اعتقادات مردم، سوء استفاده ابزاری از دین اسلام و تزلزل در مبانی اعتقادی جامعه و جوانان و متهم کردن مسلمانان به خرافه‌گرایی را دارند.

 

حجت الاسلام بهشتی فر افزود: انتظار می‌رود مردم در هنگام برخورد با این‌گونه نوشته‌ها و پیامک‌ها آنها را حذف کنند و همچون گذشته با روشنگری و تبیین اهداف پشت پرده دشمن در جهت اعتلای فرهنگ ناب محمدی(ص) و تقویت بنیه اعتقادی بکوشند.

 

وی از مردم خواست با انتشار این گونه پیامک ها و ارسال آن به سایر افراد آب به آسیاب دشمن نریزند و موجب محقق شدن اهداف آنها نشوند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه با بیان این که مردم باید در دوران غیبت اگر سوال شرعی دارند و می خواهند بر معرفت آنها نسبت به خداوند افزوده شود باید به علما مراجعه کنند، گفت: اعتقاد به پیامک بسیار اعتقاد بیهوده ای است و تنها اعمال انسان است که می تواند شخص را به درجات بالای عرفانی برساند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات