۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۲۵۴۲۳
همزمان با عید غدیر؛

جشن های ولایت علوی، اکمال دین نبوی در 13 امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با هجدهم ذی الحجه و عید غدیر، جشن های ولایت علوی، اکمال دین نبوی در 13 امامزاده شاخص شهرستان های مختلف این استان برگزار شد.
عيد سعيد غدير خم

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری جشن های عید غدیر در 13 امامزاده شاخص شهرستان های هشت گانه این استان خبر داد و افزود: این برنامه ها برای چهارمین سال متوالی در قالب جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در امامزاده ها و بقاع متبرک شاخص استان های مختلف کشور همزمان با دهه امامت و ولایت و روز غدیر برگزار شد.

وی با بیان این که جشن های مزبور دوشنبه شب و روز یکشنبه در این اماکن مقدس برپا شد، اضافه کرد: در این برنامه ها که با حضور پرشور مردم و دوست داران خاندان عصمت و طهارت(ع) این استان همراه بود؛ روحانیان برگزیده و امامان جمعه و ائمه جماعات شهرهای مختلف استان خراسان شمالی پیرامون مسأله ولایت و امامت سخنرانی کرده و مداحان برتر استانی و کشوری نیز به مدیحه سرایی پرداختند.

حجت الاسلام سهرابی خطبه خوانی غدیر، قرائت میثاق‌نامه ولایت، برگزاری مراسم عقد اخوت و برادری، تجلیل از خادمان سادات، راهپیمایی به سمت امامزادگان، حرکت به سمت منازل سادات برای عرض تبریک این عید سعید، شعرخوانی و مداحی در وصف امام علی(ع) و ... را از جمله ویژه برنامه های جشن های ولایت علوی، اکمال دین نبوی در خراسان شمالی همزمان با عید غدیر برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی بهره‌ برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه، تعمیق اعتقادات و ارتقاء سطح معرفتی عموم مردم، ترویج فرهنگ وقف و استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرک، معرفی شخصیت والای امیرمومنان به عنوان الگوی حقیقی و عملی انسان کامل، معرفی وتبیین جایگاه امامت و ولایت و فراهم کردن بستر مناسب جهت افزایش بصیرت و تفکر ولایی را از جمله اهداف برگزاری این جشن‌ها عنوان کرد.

وی با بیان این که در استان خراسان شملی 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده و حدود هزار و 176 مسجد و حسینیه وجود دارد، اضافه کرد: دیشب و امروز جشن ها و برنامه های متناسب با عید غدیر در غالب این اماکن مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه به تشریح فلسفه غدیر پرداخت و با بیان این که در روز عید غدیر حضرت محمد(ص) امت اسلامی را تحت یک پرچم واحد به امت واحده تبدیل کرد، افزود: غدیر روز اعلام ولایت و جانشینی رسول گرامی اسلام به منظور جلوگیری از تشتت و چنددستگی دنیای اسلام بود؛ به همین دلیل همه باید با درک این حقیقت بزرگ؛ مانع از تضعیف وحدت در بین امت اسلامی شوند.

وی تصریح کرد: دین بدون ولایت معنا پیدا نمی کند و دین کاملی نمی شود چرا که اسلام با تعیین و تداوم امامت و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کامل شد و در واقع ولایت علوی، کامل کننده دین نبوی محسوب می شود.

حجت الاسلام سهرابی با تأکید بر تقویت ولایت در جامعه، اظهار داشت: ولایت، رهبری و هدایت جامعه اسلامی را عهده دار است و مردم جامعه با داشتن این نعمت می توانند در برابر توطئه های دشمنان ایستاده و آنها را در رسیدن به اهداف پلید و ضداسلامی ناکام بگذارند.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی دهه امامت و ولایت و عید غدیر در واقع فرصتی برای اندیشیدن بیشتر پیرامون مسأله امامت و ولایت و تبیین و ترویج بیشتر جایگاه ولایت در جامعه است.

دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد./9314/ت302/ب

ارسال نظرات