۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۲۵۴۲۷

تأکید امام جمعه نکا بر پرهیز از مسائل تفرقه برانگیز در جامعه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا، عید غدیر خم را تحقق ولایت الهی و فرصتی برای درک واقعیت ولایت و امامت بعد حضرت رسول(ص) دانست و افزود: در این روز وعده خداوند مبنی بر حفظ و پاسداشت دین الهی‌اش به وسیله امامت تحقق یافت.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني  امام جمعه نکا و مسؤول هيأت نظارت و بازرسي برانتخابات مازندران

حجت الاسلام  محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا اظهار داشت: مسأله وحدت و انسجام در جامعه و در بین مسلمین بسیار با اهمیت است چرا که غدیر، عید وحدت و انسجام است.

 

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع امامت و ولایت در دین مبین اسلام، واقعه غدیر خم یکی از درخشان‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که آگاهی بیش از پیش مردم جامعه از اهمیت واقعه غدیر، نقش غیرقابل انکاری در تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه و ضرورت وجودی امام و رهبر و ولایت در جامعه دارد.

 

امام جمعه نکا بیان داشت: غدیر در حقیقت به منزله اکمال و اتمام دین بوده و یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است و به همین دلیل همه ما به عنوان مسؤولان فرهنگی جامعه باید در جهت شناساندن کامل غدیر و پیام ان و همچنین دستاوردهای غدیر به نسل جدید و جوانان تلاش مضاعف انجام دهیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: شیعه علی بودن توفیقی است که شامل حال جامعه ما شده است و به همین دلیل باید سبک زندگی اسلامی، علوی، فاطمی و حسینی در راس برنامه های ما باشد.

 

وی گفت: امروز 15 شبکه بنام شیعه نمادهای اصلی تسنن را به تمسخر گرفته اند که این مسأله از توطئه های دشمنان است که باید آگاه باشیم تا این ترفندها موجب ضربه زدن به وحدت جامعه مسلمانان و تفرقه بین آنان نشود. 

 

امام جمعه نکا با بیان این که تحقق پیام ولایت الهی در انتخاب ولی بعد از پیامبر در روز عید غدیر خم صورت گرفت، اضافه کرد: انتخاب امام علی(ع) در روز عید غدیر خم با حضور بیش از 120 هزار صحابه آن بزرگوار صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: غدیر را نماد حرکت ولایت و تداوم نبوت دانست و گفت: غدیر فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت این مسأله مهو و امامت و ولایت است که در واقع ادامه و تداوم رسالت انبیای الهی است.

 

وی با اشاره به اعمال وارد شده در این روز بزرگ و عید اکبر افزود: نماز، روزه، اطعام، افطاری، دید و بازدید، پوشیدن بهترین لباس‌ها، صدقه دادن، صلوات، عبادت، حمد الهی را به جا آوردن و غیره از اعمال مستحب در این عید بزرگ است./1317/پ302/ب1

ارسال نظرات