۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۲۵۴۲۸
مدیر کل اوقاف مازندارن:

غدیر فرصتی برای تقویت اتحاد و همدلی امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: غدیر بستری محکم برای اتحاد و وحدت مسلمین جهان است و به همین دلیل باید با تبیین واقعه غدیر در جامعه و در بین مسلمانان جهان در جهت اتحاد و انسجام بیشتر مسلمانان تلاش کنیم
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جشن روز عید غدیر بهشهر افزود: سیره علوی سد محکمی در برابر دسیسه های دشمنان و استکبار و هجمه های فرهنگی آنان است و به همین دلیل باید با تمسک به این سیره و سیره اهل بیت(ع) زندگی خود را در طریق ائمه اطهار (ع) قرار داده و سبک زندگی سالم و اسلامی بنا نهیم.

 

وی اظهار داشت: همه ما باید در جهت گسترش فرهنگ غدیر و زنده نگه داشتن نام غدیر تلاش کنیم تا عاشورای دیگری برپا نشود و بدانیم عدم توجه به فرهنگ غدیر موجب می شود که عاشورای دیگری برپا شده و فرزند دیگری از زهرای مرضیه جدا شود و فراموشی فرهنگ غدیر و واقعه بزرگ غدیر خسران و نابودی برای جامعه به همراه دارد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ولایت یکی از ارکان اصلی و آموزه های اساسی دین مبین اسلام و به تعبیر دقیق تر، اصلی ترین و اساسی ترین آموزه آن است یادآور شد: عید غدیر ادامه و استمرار حرکت نبوی با امامت علوی است که موجب پویایی و نشاط در جامعه می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، اضافه کرد: جامعه ما جامعه ای تابع ولایت است و مسأله غدیر نیز برای استمرار ولایت بوده است و جامعه ای که امام و ولی داشته و تابع امام باشد در مسیر انحراف نمی افتد و اسیر معضلات و گرفتاری ها نمی شود.

 

وی جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی را از ویژه برنامه های اوقاف و امور خیریه کشور در بقاع متبرکه نام برد و گفت: تعمیق اعتقادات و ارتقاء سطح معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع امامت و ولایت، ترویج فرهنگ ولایی در راستای ایجاد وقف جدید و استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های مذهبی از اهداف برگزاری این جشن ها است.

 

حجت الاسلام علیزاده از برگزاری جشن های ولایت علوی اکمال دین نبوی به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم در 220 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: با عطر افشانی، آذین بندی و همچنین برپایی ایستگاه صلواتی به استقبال برگزاری ویژه برنامه های این دهه می رویم.

 

وی افزود: جشن های عید غدیر در شب و روز عید در آستان مقدس امامزادگان و همچنین همه مساجد استان برگزار می شود و جشن های باشکوه، خطبه خوانی غدیر، قرائت میثاق نامه، مراسم عقد اخوت و برادری، همراه با شعرخوانی از برنامه های آن است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: غدیر بستری محکم برای اتحاد و وحدت مسلمین جهان است و به همین دلیل باید با تبیین واقعه غدیر در جامعه و در بین مسلمانان جهان در جهت اتحاد و انسجام بیشتر مسلمانان تلاش کنیم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات