۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۲۵۴۳۰

انجمن خیریه غدیر در منطقه آزاد ارس تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه ولایت و امامت و سالروز عید سعید غدیر خم، انجمن خیریه غدیر به همت سازمان منطقه آزاد ارس در جلفا آغاز به کار کرد.
عيد غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباسی ولایی، دبیر ستاد غدیر استان آذربایجان شرقی امروز در مراسم جشن عید غدیر در جلفا با بیان اینکه در تاریخ اسلام، غدیر و امامت به اندازه بعثت پیامبر اسلام اهمیت دارد، اظهار داشت: واقعه غدیر ادامه رسالت است.


وی توجه به خطبه غدیر و حفظ آن را یک برنامه ارزشمند فرهنگی، مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: نقش تشکل ها و مؤسسات مذهبی در تبیین جایگاه ولایت امام علی(ع) و نقش ولایت فقیه در جامعه بسیار مهم است، در حقیقت شناخت واقعه ارزشمند غدیر مقدمه شناخت عاشوراست.


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی غدیر را احیای هویت اسلامی مسلمانان و منشأ بیداری اسلامی دانست و افزود: دشمنان با راه اندازی جنگ رسانه ای و تبلیغ علیه تشیع و ولایت، به دنبال انزوای نظام ولایی هستند، امروز زمان آن رسیده که همگان با هر تفکر سیاسی، با بصیرت واقعی در مسیر ولایت‌مداری گام بردارند.


حجت الاسلام ولایی با اشاره به این‌که اعتقاد به فرهنگ غدیر اعتقاد به اصل ولایت فقیه است، گفت: باید دانست که اطاعت گزینشی و اطاعت مصلحتی به هیچ‌عنوان چاره‌ساز نخواهد بود، تنها با تبعیت محض از ولایت می توان بر دشمنان فائق آمد، چراکه وحدت، بصیرت و پیروی از ولایت فقیه در مقابل دشمنان رمز بقای نظام اسلامی ایران است.


دبیر ستاد غدیر استان آذربایجان شرقی ولایت مداری را عامل اصلی پیروزی ملت ایران در برابر توطئه های
دشمنان دانست و تصریح کرد: همه باید حول محور ولایت به وحدت هر چه بیشتر و به کارگیری همه نیروها و عناصر کارآمدتر حرکت کنیم، هرگونه اختلاف و سلایق شخصی و گروهی باید در فضای محبت و احترام حل و فصل شود.


همچنین محسن خادم عرب باغی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از تشکیل انجمن خیریه غدیر در این منطقه خبر داد و اظهار داشت: این انجمن بصورت بنیادین در راستای اشاعه فرهنگ غدیر تشکیل شده است که انتظار داریم نخبگان و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی این انجمن را در انجام رسالت خطیر خود یاری کنند.


وی با بیان این‌که سازمان منطقه آزاد ارس، غنی سازی کتابخانه های مدارس منطقه از کتاب های مذهبی را در برنامه دارد، افزود: سازمان منطقه آزاد ارس در کنار برنامه های صنعتی و اقتصادی خود، کار فرهنگی را در اولویت قرار داده و ویژه برنامه های مختلفی در این راستا تدارک دیده است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات