۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۲۵۴۴۷
مدیر حوزه علمیه تبریز:

حوزه علمیه ثامن الحجج در تبریز احداث می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی‌ثانی گفت: مقدمات احداث حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) با ظرفیت تحصیل سه تا چهار هزار طلبه در تبریز آغاز می شود.
حجت الاسلام سيدحسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه حضرت ولي‌عصر(عج) تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه تبریز امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه های علمیه طالبیه، سفیران هدایت و حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز اظهار داشت: به زودی با عنایت آیت الله شبستری، رییس عالی حوزه های علمیه استان مقدمات احداث حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) آغاز می شود.


وی با بیان این‌که حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) به عنوان بزرگترین مرکز علوم اسلامی در منطقه شمال غرب و با ظرفیت تحصیل سه تا چهار هزار طلبه در تبریز احداث می شود، گفت: با آغاز فعالیت این مرکز تحولی بزرگ در زمینه آموزش های علوم حوزوی در استان و به ویژه تبریز را شاهد خواهیم بود.


مدیر حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که در حال حاضر بیش از یک هزار و 600 طلبه در یازده حوزه علمیه خواهران و برادران در شهر تبریز تحصیل می کنند، افزود: با توجه به این‌که جمعیت تبریز بیش از یک میلیون و 700هزار نفر است جمعیت طلاب حوزه های این شهر باید افزایش یابد.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با اشاره به این‌که تبریز و استان آذربایجان شرقی با کمبود روحانی مواجه است، افزود: هم اکنون بسیاری از روستاهای استان و برخی از مساجد فاقد روحانی هستند، این در حالیست که حضور روحانیت در مدارس دخترانه و پسرانه نیز کمرنگ است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرخم خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و روحانیت رسالت خطیری در رساندن پیام و فلسفه غدیر خم که همان مسأله امامت و ولایت است، بر عهده دارند، باید با ادله عقلی و نقلی ضرورت اصل ولایت فقیه را نیز بیان کنیم.


گفتنی است، در پایان این مراسم معنوی که با حضور اساتید و فضلای حوزه های علمیه استان همراه بود، جمعی از طلاب مدارس علمیه تبریز ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./935/پ202/ب3

ارسال نظرات