۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۲۵۴۵۱
امام جمعه خوی:

مردم در انجام امور مساجد مشارکت کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شکوری از مردم خواست در احداث، تعمیر، حمایت از روحانی، جذب جوانان و بالا بردن سطح کمی و کیفی مراسم های مساجد تلاش کنند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در مراسم افتتاح مسجد بلال، از پیش قدمی خیران و متدینان در مسجد سازی قدردانی کرد و اظهار داشت: در روایات مختلف فضایل بی شماری در مورد مسجد سازان ذکر شده است.

 

وی با اشاره به نامگذاری مسجد به نام بلال افزود: بلال یک غلام حبشی بود که به خاطر ایمان به دین مقدس اسلام و پیامبر از ناحیه مالک خود که امیة بن خلف بود آزار و شکنجه های زیادی دید ولی آماده نشد از عقاید خود دست بردارد که در نهایت به وسیله پیامبر اسلام آزاد شد و عنوان مؤذنی پیامبر را نصیب خود کرد و در جریان فتح مکه پشت بام کعبه اذان گفت.

 

حجت الاسلام شکوری خاطرنشان کرد: بلال در تمامی غزوات پیامبر حضور داشت و از ارادتمندان امیرمؤمنان(ع) بود و پس از رحلت رسول خدا(ص) به عنوان اعتراض به حوادث و اتفاقات جامعه اسلامی مؤذنی را ترک گفت به جز دو مورد یکی بنا به درخواست حضرت فاطمه زهرا(س) و دیگری با درخواست اباعبدالله الحسین(ع) که هر دو اذان مدینه را به شدت دگرگون ساخت دیگر اذان نگفت.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه گفت: مساجد ما مشکلات عدیده ای دارند موضوع مدیریت مساجد، تأسیس مساجد، تعیین هیأت امنا و روحانیت مسجد همه مسائلی هستند که نیاز به مدیریت و نظارت واحد دارند.

 

وی از حاضران در مسجد درخواست کرد: در بنا و تعمیر مساجد و حمایت از روحانی مسجد و جذب جوانان و بالا بردن سطح کمی و کیفی مراسم‌ها و نمازهای جماعت تلاش و کوشش کنند.

 

گفتنی است، مراسم افتتاح مسجد خیرساز بلال با حضور جمعی از مسؤولان، روحانیان و مردم متدین شهرستان خوی برگزار شد.

 

لازم به ذکر است،‌ برای ساخت این مسجد بالغ بر 8 میلیارد ریال از سوی یکی از خیران خویی هزینه شده است./936/پ202/ب4

ارسال نظرات