۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۲۵۴۸۱
حجت الاسلام بهرام‌پور:

امام نظم دهنده حرکت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رادیو معارف با اشاره به اهمیت نقش ولی و امام در جامعه گفت: طبق حدیث ثقلین، نبود قرآن در کنار اهل بیت سبب شکل گیری گروه هایی خواهد شد که به تمسک به آیات الهی به ذبح شیعیان می پردازند.
عيد غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام وحید بهرام‌پور کارشناس رادیو معارف به مناسبت عیدغدیرخم در مسجد جامع نجف آباد با اشاره به این که عیدالله اکبر چنان اتفاق بزرگی است که ما گنجایش درک و فهم آن را نداریم، گفت: تنها می توانیم در حد فهم خود ظاهری از عظمت این واقعه را درک کنیم و امامت و رهبری امت دارای ارزش بسیار بالایی است.

 

وی با بیان این نکته که خداوند برای هدایت بشر انبیاء را فرستاد تا دستورات الهی توسط آنان به مردم ابلاغ شودو بلاغ به عنوان یکی از مهمترین شأن ها و وظایف پیامبران است.

حجت الاسلام بهرام‌پور در ادامه افزود: رساندن دستورات الهی بدون هیچ نقص و کوتاهی همان معنای بلاغ است و وقتی سخن از تبلیغ می شود به این معناست که مبلغ بتواند مطلب خود را به مقصد اصلی برساند.

وی در ادامه با اشاره به شیوه های تبلیغ توسط پیامبر اکرم(ص) در طول رسالت خود بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) در طول رسالت خود از شیوه هایی چون تمثیل و استفاده از زبان اشاره برای تبلیغ دستورات الهی استفاده کردند.

این کارشناس معارف دیگر وظیفه پیغمبر را امامت برشمرد و گفت: امامت غیر از منصب رسالت است و وقتی سخن از امامت به میان می آید، نظارت همه جانبه بر جامعه در حال حرکت برای دوری از انحراف و گمراه نشدن از مسیر اصلی است.

وی در ادامه بیان داشت: امام نظم دهنده آهنگ حرکت جامعه است و آن چه سبب ادامه حرکت ادیان الهی می شود، بودن امام در میان آنهاست.

حجت الاسلام بهرام‌پور با بیان حدیث ثقلین و نقش امام که در این حدیث بیان شده است، افزود: برای آنانی که تنها قرآن را برای هدایت خود کافی می دانند، باید گفت قرآن یک کتاب تعلیمی است و برای فهم و درک آن نیاز به معصوم و امام است.

وی شکل گیری گروه هایی چون وهابیان و داعش را نتیجه دوری از امام بیان داشت و افزود: تنها چیزی که باعث جلوگیری از برداشت های انحرافی منشعب از آیات قرآنی می شود وجود مفسری چون امام است که در صورت عدم رجوع به امام شاهد این چنین گروه هایی در میان مسلمانان خواهیم بود.

این کارشناس معارف با اشاره به این که تا زمان حضور پیامبر در میان مردم کسی نمی توانست برداشت های شخصی از آیات الهی داشته باشد و با رحلت پیامبر و کنار گذاشته شدن امام معصوم سبب شد تا اکنون شاهد باشیم که این گروه ها هرگونه بخواهند از آیات الهی برداشت کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: گروه های تروریستی به اصطلاح مسلمان با تمسک به همین آیات الهی به ذبح شیعیان می پردازند و تمام این تشتت ها به رجوع نکردن به مبین قرآن است.

حجت الاسلام بهرام‌پور در ادامه با اشاره به اهمیت هدایت بشر و تعیین امام و ولی افزود: از جمله مامورتی های جمیع انبیاء الهی بشارت به ظهور پیامبر بعد از خود بوده است و این وظیفه بعد از ظهور آخرین پیامبر نیز با ترسیم خط مستقیمی تا حضرت مهدی(عج) ادامه یافته است.

وی در پایان با بیان این نکته که بسیاری از ادعیه و زیارت معصومین(ع) مورد غفلت و عدم توجه قرار گرفته است، افزود: تدبر در آیات الهی و هم چنین سخنان معصومین که بسیاری از این ادعیه در حبس هستند و گاهی تنها سالی یک بار خوانده می شوند و از آن جمله زیارت غدیریه است که بیان کننده تمام فضایل و اتفاقات تاریخی، کارشکنی ها در زمان حضرت علی است. /1306/پ202/ب

ارسال نظرات