۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۲۲۵۴۸۲
در جشن ولایت مطرح شد؛

عاقبت به خیری با عبرت از روزگار آسان می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان فیروزکوه با ضروری دانستن عبرت از حوادثی چون واقعه غدیر، گفت: اگر همه خلق، حضرت علی(ع) را دوست می‌داشتند، خداوند هیچگاه جهنم را خلق نمی کرد.
حجت الاسلام عبدالله اسماعيلي امام جمعه فيروزكوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی امام جمعه شهرستان فیروزکوه عصر امروز با حضور در جشن ولایت که در حسینیه بزرگ شهر ارجمند برگزار شد، گفت: با عبرت از حوادث روزگار می توان به سعادت و عاقبت به خیری رسید.

 

وی یادآور شد: توجه بعضی افراد به مناسبت‌هایی مثل عاشورا و غدیرخم؛ جرقه ای در زندگی آنها ایجاد کرده که منجر به سعادتشان می شود.

 

حجت الاسلام اسماعیلی عید غدیر را اشرف اعیاد دانست و افزود: در این روز اتفاقاتی نظیر پذیرفته شدن توبه حضرت آدم(ع)، نجات حضرت ابراهیم(ع) از آتش و وصیت کردن انبیای دیگر مثل حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) رخ داده است.

 

وی ادامه داد: هدف پیامبر هم از وصیت(انتخاب جانشین) در این روز کسب رضای خدا بود که منجر به برگزیده شدن امام علی(ع) شد تا بدینوسیله از گمراهی مردم جلوگیری شود.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه با بیان مقام و منزلت بالای حضرت علی(ع) گفت: اگر همه خلق، آن حضرت را دوست می‌داشتند، خداوند هیچگاه جهنم را خلق نمی کرد.

 

وی در پایان امیر مؤمنان، امام علی (ع) را الگوی شیعیان دانست و خواستار دوری پیروان آن امام از دروغگویی، کینه، نفرت، کبر و سایر رذایل اخلاقی شد.

 

این جشن با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام اسماعیلی به پایان رسید./804/پ202/ب

ارسال نظرات