۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۲۵۴۸۹
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

ولایت محوری سبب تعالی و سعادت انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل تصریح کرد: امام درهر عصر و زمانی واجب است و امامت و ولایت حجت، معیار و شاهراه است تا مردم سرگردان نباشند که باید با بهره گیری از سیره نورانی ائمه اطهار(ع) در زندگی خود به تعالی و سعادت دست پیدا کنیم.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در مراسم کلنگ زنی دو پروژه عمرانی در روستای رودبار هراز پی جنوبی بخش مرکزی آمل با اشاره به این که هیچ پیامبری مبعوث نشد که وصی نداشته باشد، گفت: امام علی(ع) وصی حضرت محمد(ص) بوده ولی پیامبر نیست چراکه رسالت با امامت فرق دارد.


امام جمعه آمل، افزود: واقعه غدیرخم اتصال مقام نبوت با ولایت است که پیامبر گرامی اسلام در روز غدیرخم حضرت علی(ع) را به عنوان وصی و امام بعد از خود به همگان معرفی کردند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: خداوند زمانی دین مردم را کامل دانست که امامت و ولایت را به آنها ابلاغ کرده و این به معنای آن است که اسلام بدون امامت دینی ناقص و ناتمام است که همواره در تمام مراتب زندگی خود باید پیرو واقعی ولایت باشیم.


وی افزود: امام درهر عصر و زمانی واجب است و امامت و ولایت حجت، معیار و شاهراه است تا مردم سرگردان نباشند که باید با بهره گیری از سیره نورانی ائمه اطهار(ع) در زندگی خود به تعالی و سعادت دست پیدا کنیم.


امام جمعه آمل با بیان این که نظام هستی بدون امام نیست، یادآورشد: ما مخلص امام بوده و زیباترین افراد دربین مسلمانان هستیم که تاج شیعه بودن را برسر ما قرار دادند که باید به بهترین نحو ممکن و در عمل پیرو تعالیم والای دینی و سیره اهل بیت معصومین(ع) باشیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی، افزود: روز قیامت میزان امام علی(ع) است که هر کس با او بود به بهشت می رود وگرنه جهنم درانتظار او است و ما افتخار می کنیم که شیعه امام علی(ع) هستیم.


وی با تاکید براین که امروز دنیا نظاره گر این مراسم های گرانقدر ما درروز عید غدیر خم است، خاطر نشان کرد: اگر کسی در سراسر جهان از مقام گرانقدری برخوردار بوده ولی ولایت نداشته باشد بیچاره خواهید بود.


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم ما همواره  باعشق وعلاقه به اهل بیت(ع) خدمت می کنند، گفت: همواره باید در لحظه لحظه های زندگی به دنبال آن باشیم تا در راستای بهره گیری از تعالیم گرانقدر دین مبین اسلام و حرکت درصدد تقرب خداوند منان گام برداریم.


امام جمعه آمل با بیان این که توسل به اهل بیت(ع) ضامن سعادت انسان است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با استعانت از سیره والای اهل بیت(ع) به تهذیب نفس و تکامل معنوی دست یابد.


حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که حرکت در مسیر گرانقدر اهل بیت معصومین(ع) سبب می شود تا انسان به مراتب والا در نظام هستی دست پیدا کند که حیات و ممات خود را از این بزرگواران داریم، تصریح کرد: تمام تلاش ما باید در این راستا باشد تا با عمل به سیره نورانی اهل بیت(ع) در سرای آخرت سربلند باشیم./1314/پ202/ب

ارسال نظرات