۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۲۲۵۵۰۴
رییس مجلس در دیدار با همتای صربستانی:

ائتلاف علیه داعش را موفقت آمیز نمی دانم

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ائتلاف بوجود آمده برای مبارزه با داعش گفت: کشورهای بوجود آورنده داعش با تشکیل یک ائتلاف، در ظاهر قصد نابودی آن را دارند و من این اقدام را موفقیت آمیز نمی دانم.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار رسا، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به ژنو و در حاشیه یک صد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی با مایا گویکویچ رئیس مجلس صربستان دیدار کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت ارتقا سطح تجاری اقتصادی بین دو کشور ایران و صربستان گفت: با توجه به بحران های ایجاد شده در دنیا خصوصا مساله داعش و دیگر گروههای تروریستی صربستان به عنوان یک کشور اروپایی می تواند نقش موثری ایفا کند.

وی با اشاره به ائتلاف بوجود آمده برای مبارزه با داعش افزود: کشورهای بوجود آورنده داعش با تشکیل یک ائتلاف، در ظاهر قصد نابودی آن را دارند و من این اقدام را موفقیت آمیز نمی دانم.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه امیدواریم اراده ای قوی در صحنه بین المللی برای مبارزه با تروریسم بوجود آید تصریح کرد: ایران در مبارزه با داعش بر موضع خود ایستادگی می کند و باید دانست که نابودی این گروه و سایر گروه های تروریستی نیاز به یک همگرایی منطقه ای دارد.

رئیس مجلس صربستان نیز با بیان اینکه جمهوری صربستان سیاست های مستقل خود را داشته و علاقمند به تعمیق ارتباط با کشور ایران به عنوان دوست دیرینه این کشور است، گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری نقش آفرین و مهم در منطقه است و در چند مورد دوستی خود با صربستان را به اثبات رسانده است.

وی با اشاره به گروه های تروریستی افراطی با بیان اینکه وجود این گروه ها و پیوستن تعدادی از اروپاییان به آن تحول بزرگی است که باید با آن روبرو شد، گفت: مجلس صربستان برای کسانی که پیوستن افراد صربستانی را به داعش ساماندهی می کنند مجازات هایی سنگین در نظر گرفته است.

رییس مجلس در دیدار با همتای عراقی:
ایران و عراق باید در حل مساله تروریست ها با هم همکاری کنند


بر اساس این گزارش دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در صدو سی و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی به سوئیس سفر کرده است، بعد از سخنرانی در این اجلاس با سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر لاریجانی با اشاره به مشکلات موجود در منطقه به ویژه بحران ناشی از اقدامات تروریست ها اظهارداشت: ایران و عراق باید در حل مساله تروریست ها با یکدیگر به همکاری بپردازند.

رئیس مجلس عراق با اشاره به علاقه این کشور جهت ایجاد ارتباط بین دو کشور در عرصه های مختلف، ادامه داد: در حال حاضر مشکلات زیادی از جانب تروریست ها گریبانگیر عراق و منطقه شده است.

وی با بیان اینکه مردم عراق توقعات زیادی از مسولان این کشور دارند، تصریح کرد: نگاه ما به ایرن نگاه به کشوری علاقمند به کمک به این کشور است که فصلی مشترک نیز بین آنها وجود دارد.

سلیم الجبوری در پایان بر تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور به منظورحل چالش هایی که دامن گیر ایران و عراق شده است، تاکید کرد./

رئیس مجلس صربستان با بیان اینکه تروریسم تهدیدی جدی است، تاکید کرد: نمی توان از تروریسم برای رسیدن به اهداف استفاده و مدتی بعد آنها را از خود برانیم./924/د102/ج
 

ارسال نظرات