۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۲۵۵۰۷
استاد حوزه علمیه:

در دفاع از اهل بیت به روش حضرت علی عمل کنیم

استاد حوزه علمیه ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز انسجام امت اسلامی اهمیت دارد و باید هوشیار باشیم تا در دام منازعات فرقه ای اسیر نشویم،‌ گفت: در روش دفاع از اهل بیت(ع) و مظلومیت شیعیان به روش علی(ع) عمل کنیم.
در دفاع از اهل بیت به روش حضرت علی عمل کنیم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هاشمیان، استاد حوزه علمیه شامگاه دوشنبه 21 مهرماه در  مسجد روحانی که به مناسبت جشن عید غدیر  برگزار شد، با اشاره به آیه سوم سوره مائده، اظهار داشت: اگر غدیر میراث ماندگار و جاودان را برجای گذاشت، حضرت علی(ع) اکنون پاسدار یک مجموعه کامل برای حیات بشری است.
 
 

وی با بیان این که اگر دین اسلام گردآورنده همه نیازهای انسان است جانشین آن نیز توان برآورده کردن همه نیازهای انسان را بر اساس دین دارد، تصریح کرد: اگر پیام غدیر پیام آور کامل شدن و میراث داری از دین است و مجموعه آموزه ها را برای همه نیازهای اندیشه ای و رفتارهای انسان ها در هر زمان پیش بینی کرده است، شیعیان در مقام عمل و رفتار تا چه اندازه با این پیام ها سازگاری دارند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: باید از خود بپرسیم برای نحوه فراخواندن این پیام و تببین میراث ماندگار غدیر چه کرده ایم.

 

حجت الاسلام  هاشمیان با بیان این که امروز بخشی از رفتارها مطابق دستورات مکتب اهل بیت (ع) نیست، گفت: اگر ما معتقد هستیم که این مکتب کامل است چرا گاهی اعمال خودسرانه انجام می دهیم یا به نظرات خود را عمل می کنیم.

 

وی تصریح کرد: اگر مکتب و پیام غدیر کامل است‌ باید در تمام جریان های زندگی به آن اتکا کرد و نباید این گونه باشد که تبعیض قائل شویم و به دستورات خود عمل کنیم.

 

 استاد حوزه علمیه افزود: امروز انسجام امت اسلامی اهمیت دارد و باید هوشیار باشیم تا در دام منازعات فرقه ای اسیر نشویم و در روش دفاع از اهل بیت(ع) و مظلومیت شیعیان به روش علی(ع) تبعیت کنیم و بایستی روش های دفاع از غدیر را از خود اهل بیت بیاموزیم و در دام روش های اشتباه قرار نگیریم.

 
حجت الاسلام  هاشمیان  در پایان افزود: بحث سب و لعن نیازمند بحث دقیق اجتهادی جدید است که باید مورد دقت و بازخوانی قرار بگیرد و فقط توسط کسانی که آگاهی از فقه شیعه دارند مورد بررسی قرار گیرد./9596/پ202/ب4
ارسال نظرات