۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۲۲۵۵۲۶
حجت الاسلام عالی:

ولایت معصومان همان ولایت و سرپرستی خدا است

خبر گزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که خداوند ولایت و سرپرستی مومنان را قبول دارد، گفت: خداوند در مدیریت و سرپرستی جامعه مستقیما عمل نمی کند ولی انسانهایی را می فرستد به عنوان انبیا و اولیا که آنها اعمال ولایت کنند و اراده خداوند را در زمین پیاده کنند.
حجت الاسلام عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مسعود عالی استاد حوزه در مراسم بزرگداشت دهه ولایت که شب گذشته در آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) تجریش برگزار شد بیان داشت: در فرهنگ قرآن دو جبه بیشتر وجود ندارد و جبهه سومی نیست و انسان باید یکی از این دو جهت را در زندگی باید انتخاب کند و زندگی خود را بر اساس آن مدیریت کند که این مرزبندی صراحتا در قرآن مطرح شده چنان که در آیه الکرسی می بینیم که اشاره دارد که انسان یا باید تحت ولایت خدا و اولیائش باشد و یا اگر تحت ولایت آنها نیست بدون شک تحت لوای شیطان است.

 

وی گفت: امام صادق(ع) می فرماید: ولایتنا ولایت الله(ولایت ما همان ولایت خداست) ابن یک اردوگاه است که گروهی خودشان را در آن قرار می دهند تا تحت سر پرستی خداوند اداره شوند و گروهی دیگر که اهل کفر هستند ولی و سرپرستی امورشان و مدیریت زندگی شان با طاغوت است.

 

این استاد حوزه افزود: می بینیم که در این آیه سه جبهه مطرح نشده و فقط همین دو حبهه مطرح شده سپس بدون شک کسی اگر حق را قبول نکرد در اردوگاه باطل است و دیگر غیر از حق و باطل راه سومی وجود ندارد.

 

وی یاد آور شد: انسان در بیعت هم دو راه بیشتر ندارد یا باید با ولی الله بیعت کند یا با شیطان انسان آزاد از این دو گروه نداریم فردی که می گوید من تحت لوای هیچ کدام از این دو گروه نیستم و آزاد هستم و خودم با اراده و تشخیص خودم زندگی ام را مدیریت می کنم در واقع این فرد تحت لوای هوای نفس خود است که این همان شیطان نفس است.

 

حجت الاسلام عالی تصریح کرد: این بیعت نوعی انتخاب است که این انتخاب از این عالم شروع نمی شود بلکه از عالم قبل از این دنیا شروع می شود که اسامی مختلفی چون عالم عهد، عالم زر و...دارد خداوند در عالم عهد و میثاق افزون بر عهد بندگی عهد ولایت را از بندگان خود و همه موجودات گرفته که این عهد و پذیرش آن هم اختیاری بوده وعده ای پذیرفته وعده ای نپذیرفتند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: نخستین کوه و سنگی که عهد ولایت را پذیرفت سنگ عقیق بود به همین خاطر است که امام فرمودند: عقیق را به نشانه پذیرش ولایت بدست کنید.

 

این استاد حوزه با اشاره به روایتی در کامل الزیارات شیخ مفید گفت: اینگونه است که برخی از زمین ها مرحومند و برخی دیگر ملعونند برخی از آنها ارزش آن را دارند که بدن مبارک امام حسین(ع) را در خود جای دهند برخی دیگر فقط ارزش این را دارند که بدن معاویه و امثالهم را در خود جای دهند.

 

وی تصریح کرد: پذیرش ولایت از سوی انسانها هم به همین شکل است اگر در عالم عهد ولایت اولیای الهی را پذیرفته باشند شیعه بدنیا آمدند در غیر این صورت شیعه نیستند. که برای ما شیعیان جای بسی شکر و افتخار دارد زیرا این امر(شیعی بودن ما) اتفاقی نیست./9591/پ202/ب4

ارسال نظرات