۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۲۵۵۶۰
آیت الله شبستری در جمع فعالان اصولگرای تبریز:

زاویه گرفتن از ولایت فقیه آغاز انحراف و سقوط است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار شماری از فعالان اصولگرای این استان،‌گفت: هر گروهی که در مقابل ولایت فقیه قرار گرفته به خواری و ذلت دچار شده و مطرود ملت مسلمان ایران بوده است.
آيت الله شبستري امام جمعه تبريز آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار جمعی از نمایندگان، مدیران و اصولگرایان استان اظهار داشت: شاخص برای اصولگرایی امر ولایت فقیه است، به عبارت دیگر تاکیدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی فصل الخطاب قرار می گیرد.


وی با اشاره به شأن و جایگاه ولایت فقیه از دیدگاه آیات قرآن، احادیث، روایات و مبانی عالی دینی، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) برای ما شاخص هستند، البته امروز و در دوران غیبت آن بزرگواران، ولایت فقیه شاخص است و بایستی تابع محض امر ولی فقیه زمان باشیم.


آیت الله شبستری با اشاره به برخی از جریان ها و حوادث سال‌های اول انقلاب اسلامی گفت: اگر بنی صدر و امثال وی به آن روزگار ذلت‌بار دچار شده و با لباس زنانه پا به فرار گذاشتند، نتیجه فاصله گرفتن از ولایت فقیه بود. هرگونه انحراف از مسیر ولایت عاقبت خوشی در پی نخواهد داشت.


نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: ملی مذهبی ها در اثر فاصله گرفتن از ولایت فقیه منحرف شدند، امروز نیز هر گروهی که در مقابل ولایت فقیه قرار گرفته به خواری و ذلت دچار شده و مطرود ملت مسلمان ایران بوده است و این به وضوح روشن بوده و تاریخ به آن گواهی می دهد.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که تبعیت از ولایت باید در میدان عمل ثابت شود، افزود: عده ای هستند که تنها در زبان شعار تبعیت از ولایت فقیه سر می دهند، اما باید دید که چه کسی در عمل تبعیت خودش را نشان می دهد، هر کسی که در این مسیر حرکت کرده عاقبت به خیر شده و هر کسی که از این مسیر فاصله گرفت، گرفتار شده است.


وی با انتقاد از کسانی که در مسائل بین المللی روحیه سازش کارانه داشته و در ایستادگی در مقابل استکبار سستی می ورزند، گفت: نظام ما صبغه انقلابی و اسلامی دارد و این صبغه نباید کمرنگ شود و در عین حال باید از گذشته درس عبرت گرفت، باید بدانیم که پایبندی به ارزش ها و اصول مسأله بسیار مهمی است.


آیت الله مجتهدشبستری با تأکید بر وحدت و انسجام اصولگرایان استان و سایر مناطق کشور برای مقابله با جریان های انحرافی و تفکرات التقاطی خاطرنشان کرد: آنان که در مسیر ولایت حرکت کرده اند، همیشه به پیروزی رسیده اند و شرط آن پیروزی هم وحدت و انسجام کلمه است./935/پ203/ج

ارسال نظرات