۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۲۵۵۶۴

یادواره شهدای طلبه و دانشجوی اهر برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه ناحیه اهر گفت: نخستین یادواره شهدای طلبه و دانشجوی اهر و شهرهای همجوار برگزار خواهد شد.
يادواره شهداي روحاني

داوود عباسی، فرمانده سپاه ناحیه اهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری یادواره شهدای طلبه و دانشجوی شهرستان اهر و شهرهای همجوار خبر داد و اظهار داشت: این یادواره با همکاری مشترک حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی اهر و همچنین سپاه و بسیج این شهر برگزار می شود.


وی با بیان این‌که نخستین یادواره شهدای طلبه و دانشجوی اهر به منظور تجلیل از شهدای دانشجو و طلبه منطقه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این یادواره ششم آذرماه سال‌جاری در مسجد بلال دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با همکاری و میزبانی حوزه بسیج دانشجویی این مرکز آموزش عالی برگزار می‌شود.


عباسی با اشاره به این‌که طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان نقش ارزنده ای همچون دیگر اقشار جامعه در دفاع از کیان نظام اسلامی در دوران دفاع مقدس داشته اند، گفت: افتخار، عظمت و اقتدار نظام اسلامی مدیون خون شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس است، این یادواره ها گامی کوچک در جهت شناخت آرمان شهداست.


فرمانده سپاه ناحیه اهر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مقابله با جنگ نرم دشمنان و ارتقای سطح بینش دینی و عقیدتی طلاب و دانشجویان را از مهم ترین اهداف برگزاری این یادواره عنوان کرد و گفت: در شرایطی که دشمن با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به دنبال تخریب اعتقادات دینی و باورهای مذهبی جوانان است، بی‌تفاوتی نسبت به آرمان شهدا جایز نیست.


وی عمل به وصیت نامه های شهدا را راهشگای بسیاری از مشکلات کشور عنوان کرد و افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا بهترین راهکار برای ترویج فرهنگ ایثار و انتقال سیره و زندگانی و اهداف والای شهدا به نسل جدید است که انتظار داریم همه دستگاه‌های فرهنگی فعال در حوزه، دانشگاه و تشکل‌های بسیج در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.


عباسی احیای یاد و نام شهدا در فضای آموزشی دانشگاه ها را امری اجتناب ناپذیر و ضروری دانست و تصریح کرد: اگر دیروز وظیفه و تکلیف حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل بود، امروز رسالت ما زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ادامه مسیر حق و حقیقت امام و شهداست.


فرمانده سپاه ناحیه اهر ادامه داد: امروز وظیفه داریم به عنوان میراث‌داران شهدا ارزش‌ها و ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس را به جوانان بعد از جنگ که این دوران را تجربه نکرده‌اند به بهترین شکل ممکن و با راهکارهای جذاب و جوان‌پسند تبیین کنیم، چراکه هر چه داریم به برکت خون شهداست./935/ت303/ب

ارسال نظرات