۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۲۵۵۷۹
رییس مؤسسه آموزش عالی سپهر اصفهان خبر داد؛

برگزاری دومین یادواره فرهنگ و هنر اندیشه در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه آموزش عالی سپهر اصفهان از برگزاری دومین یادواره فرهنگ و هنر "اندیشه" در اصفهان با هدف ترویج اندیشه عاشورایی در میان نسل جوان خبر داد.
فرهنگ عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،حسنعلی بختیار نصرآبادی رییس مؤسسه آموزش عالی سپهر اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به این که افراد با توجه به ساختار شخصیت خود فکر، تحلیل و رفتار می کنند، گفت: زبان هنر بهترین ابزاری است که به کمک آن می توان در لابه لای شخصیت افراد نفوذ و ساختارهای فرهنگی متناسب را در این شخصیت ها وارد کرد.

 

وی افزود: یکی از رسالت های دانشگاه پردیس ترویج فرهنگ و هنر به ویژه فرهنگ ناب عاشورایی است که نقطه مهمی در رواج و گسترش فرهنگ شیعه محسوب می شود.

 

رییس مؤسسه آموزش عالی سپهر اصفهان با اشاره به اینکه مأموریت زایشی و خلاقیت یکی دیگر از مأموریت های این دانشگاه است، بیان داشت: برای این که با نسل جدید به زبان امروزی صحبت کنیم نیازمند خلاقیت نسل جوان هستیم تا سنت را با ابزار و نگاه جدید تلفیق و به شکل هنر درآوریم و افزون بر پاسخگویی به نیازهای فطری بشر زمینه گرایش های معنوی فرهنگ زندگی امروز را نیز جوابگو باشیم.

 

 

وی ابراز داشت: بر این اساس دومین یادواره فرهنگ و هنر "اندیشه" با هدف نهادینه کردن ارزش های والای انسانی همچون حق جویی، صلح طلبی، آزادگی، اتحاد، ایثار، اندیشه های عاشورایی و حماسه عظیم کربلا به همت این دانشگاه برگزار می شود.

 

در ادامه این نشست ملاباشی معاون فرهنگی مؤسسه سپهر اصفهان تأکید کرد: سال گذشته طرح یادوره فرهنگ و هنر عاشوراییان به معاونت فرهنگی مؤسسه آموزش عالی سپهر  ارائه شد و با توجه به پیام های والای حادثه کربلا در فرهنگ جامعه و تأثیر در سبک و سیاق زندگی با این طرح موافق شد.

 

وی افزود: در ادامه برگزاری موفقیت آمیز این یادواره در سال جاری تصمیم برآن شد که دومین یادواره با تغیراتی در مراسم و عنوان برگزار شود و به نهادینه کردن  یپام کربلا در فرهنگ، هنر  اندیشه انسان ها کمک کنیم.

 

نرگس صابری دبیر دومین یادواره فرهنگ و هنر "اندیشه" نیز در این ارتباط تصریح کرد: برای برگزاری دومین بادواره اتاق فکری تشکیل شده است و اهداف، جشم اندازهایی پیش بینی کردیم تا در قالب های هنری آنها را سامان دهیم.

 

وی اضافه کرد: این یادواره در چهار بخش عکس و پوستر، ادبی (شعر، داستان کوتاه و قطعه ادبی)، تئاتر (صحنه و خیابانی) و فیلم کوتاه (داستانی و مستند) از 15 تا 20 آذر ماه سال جاری برگزار می شود./939/پ202/ب4

ارسال نظرات