۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۲۵۵۸۲

یادواره نخستین شهید روحانی در آبادان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهید حجت الاسلام محمد حسن شریف قنوتی، نخستین شهید روحانی در حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) آبادان برگزار شد.
شهيد شريف قنوتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از آبادان، یادواره شهید قنوتی، نخستین شهید روحانی در آبادان، ظهر امروز، با حضور جمعی از مسؤولان استان در حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) آبادان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، یادواره شهید قنوتی با پخش کلیپ های فرهنگی، خاطره گویی سرهنگ قاسمی، ایثارگر دفاع مقدس و سخنرانی مدیر حوزه امام جعفر صادق(ع) در این حوزه علمیه آغاز شد.

بسیج طلاب، ایثارگران، روحانیان و جمعی از نیرو های سپاه از جمله شرکت کنندگان در نخستین یادواره شهید قنوتی در حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) آبادان بودند.

حجت الاسلام محمد باقر ندیمی، مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) آبادان در این همایش گفت: برگزاری یادواره های بزرگداشت مقام شهدا در جامعه سبب تبلور روحیه ایثار و شهادت در میان قشر های گوناگون مردم به ویژه جوانان خواهد شد.

وی افزود: با گذشت چندین سال از دفاع مقدس، روشن سازی آن چه در این دوران روی داده برای نسل سوم انقلاب می تواند سبب نهادینه شدن فرهنگ دفاع از دین و ارزش ها و شهادت طلبی در میان آن ها شود.

همچنین حجت الاسلام علی کاظم بهرام، مسؤول بسیج طلاب خوزستان در این یادواره با تبریک عید سعید غدیر خم و ولایت امیر مؤمنان، اظهارداشت: عدالت محوری از ویژگی های امام علی(ع) بود که حتی دشمناش نیز این ویژگی ایمانی او را نقل کرده و به آن اذعان می کنند.

وی افزود: شهید قنوتی، شهید شاخص طلاب حوز های علمیه بوده که بازگویی رشادت هایش در یک دوره زمانی کوتاه امکان پذیر نیست اما نقل بخشی از وطن پرستی، بزرگواری و ایثار این شهید شاخص در این یادواره می تواند سبب روشن سازی و بازشناسی مقام بلند وی برای جوانان شود.

حجت الاسلام بهرام گفت: این شهید چنان وحشتی در دل بعثی های بی دین ایجاد کرده بود که هنگامی که او را به شهادت رساندند اعلام کردند که ما امام خمینی را کشتیم.

گفتنی است، شهید قنوتی در سال 1313 در خانواده ای مذهبی در اروند کنار متولد شده و با آغاز جنگ با مشارکت در جنگ به جبهه حق علیه باطل شتافت و در سوم مهرماه 59 در خرمشهر از سوی بعثی ها به شهادت رسید./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات