۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۲۵۵۸۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری آزمون دوره آموزشی "زندگی به سبک روح الله" ویژه روحانیان مستقر استان، مسابقات قرآن کریم ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر و نشست فیلمسازان انقلاب اسلامی از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آزمون دوره آموزشی "زندگی به سبک روح الله" ویژه روحانیان مستقر استان در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، منبع این دوره، متن آموزشی زندگی به سبک روح الله از تالیفات علی اکبر سبزیان بود که به مدت 16 ساعت نیمه حضوری اجرا شده است.


بنابر این گزارش، این دوره آموزشی در راستای تاثیر نقش زندگی حضرت امام خمینی(ره) در سبک زندگی روحانیان جامعه با عنایت بر اینکه روحانیان ارتباط تنگاتنگی با افراد جامعه مخصوصا جوانان دارند، اجرا شده است.


مسابقات قرآن کریم ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر در تبریز


همزمان با سراسر کشور اولین دوره از مسابقات قرآن کریم بخش شفاهی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می شود.


اولین دوره مسابقات قرآن کریم شامل بخش های: قرائت به روش ترتیل و تحقیق، حفظ5 جزء متوالی، 10 جزء متوالی و جزء 30 می باشدکه به تفکیک خواهر و برادر و به همت ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.


این مسابقات در سه مرحله مقدماتی( واحدها و مراکز)، مرحله استانی (مراکز استان ها) و مرحله نهایی در واحد کرمانشاه برگزار خواهد شد. آخرین مهلت ثبت نام 28 مهر و زمان برگزاری آزمون30 مهر سال جاری می باشد. علاقه‌مندان می تواند جهت کسب اطلاعات بیشتر وثبت نام به ستاد شاهد وایثارگر واقع در طبقه همکف ساختمان اداری مراجعه کنند.


گفتنی است، هدف از برگزاری این مسابقات، تمسک به قرآن کریم، حدیث ثقلین و تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی شدن دانشگاه ها و تعمیق و بسط دانش قرآنی دانشجویان و آشنایی آنان با تعالیم اهل بیت(ع) و اشاعه فرهنگ قرآنی است.


نشست فیلمسازان جوان انقلاب اسلامی در تبریز


پنجمین نشست فیلمسازان جوان انقلاب اسلامی با نمایش، نقد و بررسی فیلم مستند « در امتداد غدیر » تهیه شده در گروه مستند شبکه یک سیما برگزار خواهد شد که حضور عموم علاقه‌مندان در این نشست آزاد است.


گفتنی است، «در امتداد غدیر» روایتی است از زندگی شیخ عباس ( دامیانو دی پالما ) از خانواده مسیحی اهل ایتالیا، که پس از سالها جستجوی حقیقت اسلام آورده و حال مشغول به تبلیغ دین در ایتالیا است.


نشست فیلمسازان، چهارشنبه هفته جاری 23 مهرماه از ساعت 16 الی 18 در محل دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی برگزار می شود.


کاروان پیاده حرم تا حرم از تبریز به سمت کربلا اعزام می‌شود


زائران پیاده کربلای معلی از استان آذربایجان شرقی امسال در قالب دو کاروان 80 نفری از برادران برای پنجمین سال متوالی به این سفر معنوی مشرف می‌شوند.


داشتن استعداد بدنی، تأییدیه پزشکی و داشتن معرفی از پایگاه‌های مقاومت بسیج از جمله شرایط لازم برای نام‌نویسی در این کاروان هاست که علاقه‌مندان می‌توانند در نمازهای جمعه و نیز ستاد کاروان واقع در تبریز، خیابان امام خمینی(ره)، مسجد حاج احمد حضور یابند.


گفتنی است، کاروان از نهم محرم الحرام (تاسوعای حسینی) نخست از تبریز به مقصد تهران اعزام می‌شود و در تهران پس از زیارت حرم حضرت امام خمینی(ره) به سمت کربلا عازم شده تا در زیارت اربعین حضور داشته باشند. کاروان تا رسیدن به مقصد در 37 منزل اتراق خواهد کرد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات