۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۲۵۵۹۱
نماینده مجلس:

بیشترین آسیب تحدید نسل در حوزه فرهنگی و امنیتی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیشترین آسیب تحدید نسل را در دو حوزه فرهنگی و امنیتی دانست و بر لزوم بهره گیری از تمامی ظرفیت ها برای افزایش جمعیت کشور تاکید کرد.
فاطمه آليا

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به صدماتی که از کاهش جمعیت به کشور وارد میشود اشاره کرد و گفت: یکی از صدماتی که بر جامعه وارد میشود در حوزه فرهنگی است که توازن فعالیت خود را از دست میدهد.

وی یکی دیگر از صدماتی که به جامعه وارد میشود را مسأله امنیت کشور دانست و ابراز داشت: دشمنان کشور ما از سالها قبل برای چنین وضعیتی برنامهریزی کردهاند چرا که وقتی جمعیت کشور کاهش یابد نظام با مشکل کمبود سرباز مواجه میشود و اسناد و شواهد محکم بسیاری وجود دارد که دشمن برای این وضعیت برنامهریزی کرده است.

آلیا مسأله سیاسی را یکی دیگر از مسائل آسیب پذیر در موضوع کاهش جمعیت برشمرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در یک منطقه ژئوپولوتیک بسیار مهمی قرار گرفته است و کاهش جمعیت یک قدرت بازدارندگی در پیشبرد اهداف سیاسی کشور دارد و این میتواند برای آینده سیاسی کشور بسیار خطرناک باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که رهبر معظم انقلاب کاهش نسل را یک تهدید برای کشور مطرح کردند، تصریح کرد: ایشان با جدیت بسیار از مسؤولان خواستند که این مسأله را به صورت ویژه پیگیری و راه حل‏هایی را برای آن پیدا کنند و کشور را از رویارویی با این خطر بزرگ نجات دهند.

وی ریشه این معضل بزرگ را برنامه‏ریزی غربی‏ها دانست و تأکید کرد: غربی‏ها سال‏ها قبل با برنامه‏ریزی گسترده، فرهنگ تنظیم خانواده را وارد کشور ما کردند، در حالی که در کشورهای آنها برای افزایش جمعیت تلاش و تبلیغ بسیاری می‏شود.

آلیا فرزند کمتر زندگی بهتر را شعاری بر خلاف موازین دینی دانست و ابراز داشت: تجربه نشان داده افرادی در مناطق روستایی که امکانات کلاس‏های کنکور و تبلیغاتی نداشتند و همچنین در خانواده پر جمعیت خالی از محبت زندگی می‏کردند به افرادی موفق و دارای مدارج تحصیلی بالا تبدیل شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این‏که با تبلیغات خوب و صحیح می‏توانیم جلوی تبلیغات سوء دشمنان را بگیریم، اظهار داشت: ما باید با تبلیغات صحیح و منطق دینی مردم را از این خطر مهم آگاه و آنها را تشویق به افزایش تولید موالید کنیم تا این معضل مهم و اساسی حل شود./922/ت302/ج

ارسال نظرات