۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۲۵۵۹۶
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

ترویج فرهنگ غدیر عامل نجات بشریت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران گفت: تنها راه هدایت و نجات بشریت بهره گیری از فرهنگ زلال و پاک فرهنگ گرانقدر غدیر است که باید در راستای ترویج و بزرگداشت آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.
اوقاف مازندران يمن يمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، امروز در جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی که با حضور علمای زیدی کشور یمن در بقعه ناصرالحق آمل برگزار شد به بازسازی و احیاء بقعه ناصرالحق اشاره کرد و گفت: بازسازی این بقعه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری صورت گرفت.

 

وی با اشاره به دهه ولایت و عید سعید غدیرخم، بیان داشت: غدیر برای ما شیعیان جایگاه ویژه ای دارد که فرهنگ کارآمد اسلام ناب و پیروزی بر دشمنان و استقلال دیروز و امروز و فردا است.

 

حجت الاسلام علیزاده، تصریح کرد: تنها راه هدایت و نجات بشریت امروز از راه فرهنگ زلال و پاک فرهنگ گرانقدر غدیر است که باید در راستای ترویج و بزرگداشت آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.

 

وی با بیان این که عید غدیر عید معنویت، شکوفایی اسلام، صراط مستقیم، رسالت و اکمال دین است، بیان داشت: عید غدیر بزرگ‌ترین عید برای مسلمانان به‌ویژه شیعیان به شمار می‌رود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که غدیر را نمی‌توان تنها یک واقعه تاریخی دانست، اظهار داشت: واقعه غدیر یک فرهنگ است که همه بشر و مسلمانان به آن نیازمند هستند.

 

حجت الاسلام علیزاده از غدیر به عنوان یک جریان پویا، کارآمد و اثرگذار برای همه انسان‌ها یاد کرد و با بیان این که واقعه غدیر یک اقیانوس خاموش نشدنی است، اظهار داشت: واقعه غدیر باید به عنوان یک جریان با عظمت به جامعه معرفی و تبیین شود.

 

وی واقعه غدیر را یک راه صحیح و مناسب برای هدایت بشر دانست و بیان داشت: پیروی قولی و عملی از ولایت فقیه موجب زنده نگه داشتن فرهنگ غدیر می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: غدیر آغاز امامت و اندیشه اسلامی است که جریان ولایت و امامت پس از واقعه غدیر خاموش شدنی نیست و همه ساله در حال ترویج و تبیین در بین جوامع اسلامی است.

 

حجت الاسلام علیزاده با تأکید بر این که آهنگ زندگی ما باید آهنگ نبوی و علوی باشد، افزود: ولایت فقیه ادامه دهنده راه غدیر است که این امر در نظام جمهوری اسلامی با دستان مبارک مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای در حال انجام است.

 

وی با اشاره به این که اگر می‌خواهیم غدیر را زنده نگه داشته باشیم باید در راه ولایت فقیه باشیم، گفت: سرافرازی شیعیان به واقعه غدیر است و همه دشمنان اسلام از ترویج فرهنگ غدیر هراس دارند.

 

حجت الاسلام علیزاد، تصریح کرد: سیره علوی سد محکمی در برابر دسیسه های دشمنان، استکبار و هجمه های فرهنگی آنان است و به همین دلیل باید با تمسک به سیره اهل بیت(ع) زندگی خود را در طریق ائمه اطهار(ع) قرار داده و سبک زندگی سالم و اسلامی پایه گذاری کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، افزود: با تاکیدات مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امورخیریه کشور حلقت اتصال ایران اسلامی و یمن انقلابی با ساخت این بقعه برقرار شده است.

 

وی با بیان این که برقراری ارتباط بین دو کشور ایران و یمن را مدیون ولی فقیه هستیم، بیان داشت: ارتباط میان ایران و یمن اسلامی و انقلابی با دستور رهبری بوده است که در راستای بازسازی بقعه متبرکه ناصرالحق تلاش شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با تبریک پیروزی انقلاب یمن، تصریح کرد: امیدواریم به حق این ایام و عظمت امام علی(ع) که برای نخستین بار جشن ولایت علوی در سرزمین برگزار شد به سر منزل مقصود دست پیدا کنند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات