۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۲۵۶۰۲
استاد حوزه و دانشگاه:

بهبود کیفی تولید داخل لازمه ورود به چرخه اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که اولین گام برای ورود به اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی ارتقای کیفی و کمی کالاهای تولید داخل است، گفت: تا زمانی که کالاهای داخلی از کیفیت و استاندارد های لازم برخوردار نباشند، مورد اقبال مردم نخواهند بود.
اقتصاد اسلامي

حجت الاسلام احمد علیپور، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این‌که برخی از کالاهایی که در داخل کشور تولید می شوند از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، اظهار داشت: تا زمانی که کیفیت کالاهای داخلی بهبود پیدا نکند و مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی نشود، مردم از کالاها و سرمایه داخلی حمایت و استقبال نخواهد کرد، باید دانست که صداقت و رعایت امانت در تولید اولین اصل برای ورود به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی است.

 

وی با بیان این‌که کیفی بودن کالاها در  پیشرفت صنعت و اقتصاد نقش مؤثری دارد، گفت: اگر می خواهیم که مردم کالاهای داخلی را خریداری کنند، باید کیفیت آنها را افزایش دهیم، اما متأسفانه در حالی که این کالاها از کیفیت لازم برخوردار نیستند، انتظار خرید کالاهای ایرانی را از مردم داریم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که در حال حاضر انتظارات مردم از تولیدکنندگان بالا رفته است، گفت: امروزه کیفیت جز جدایی‌ناپذیر زندگی مردم شده و مردم حاضر هستند به خاطر خرید کالای با کیفیت هزینه زیادی را بپردازند و لی می خواهند در عوض هزینه کالای خریداری شده از شرایط و کیفیت لازم برخوردار باشد.

 

حجت الاسلام علیپور با اشاره به این که بی توجهی به کیفیت کالا عرصه حمایت را برای سایر تولیدکنندگان تنگ می کند، گفت: اگر کالای داخلی از استاندارد و کیفیت لازم برخوردار نباشد، تبلیغ این کالا نه تنها در حمایت از سرمایه ایرانی مؤثر نبوده، بلکه در درازمدت زمینه دوری مردم از تولیدات ملی را هم فراهم می کند.

 

وی افزود: همانطور که به مردم توصیه می شود، از کالا و سرمایه ایرانی حمایت کنند، باید نظارت های لازم از تولیدکننده صورت گیرد و از آنان خواسته شود با تولید کالاهای با کیفیت از مصرف کننده ایرانی و سرمایه ایرانی حمایت کنند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی خوسف با اشاره به این‌که کالاهای داخلی نماد تولید ملی و فرهنگ یک کشور هستند، گفت: اگر تولیدات خود امانتدار نباشیم، دیدگاه سایر مردم و ملت ها را نسبت به خود منفی کرده ایم.

 

حجت‌الاسلام علیپور با اشاره به این‌که تولیدکنندگان برای تولید کالای با کیفیت نیازمند حمایت مردم و مسؤولان هستند، ادامه داد: اگر مردم از کارخانه و تولید ملی خود حمایت نکنند، بی شک بیکاری و تعطیلی کارخانه ها به زودی دامن‌گیر جامعه می شود.

 

وی در پایان با بیان این‌که باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای بهبود کیفیت کالاهای تولید شده در داخل کشور استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: اگر از تمامی توان خود در تولید کالاهای گوناگون استفاده نکنیم، نخواهیم توانست در زمینه تولید عملکرد خوبی داشته باشیم و به زودی در عرصه تولید از شرکت های بزرگ خارجی شکست خواهیم خورد./968/پ302/ب3

ارسال نظرات