۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۲۵۶۲۵
نماینده ولی فقیه در سپاه سمنان:

وقایع عاشورا حاصل انحراف از پیام غدیر بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: پیام غدیر منحصر به یک روز نیست؛ زیرا روح غدیر حکومت ولایی، فهم آن ولی شناسی، ادای حق آن محبت و رهروی امیرمؤمنان(ع) و پیام آن ولایت‌مداری است.
نماينده ولي فقيه در سپاه استان سمنان در جمع پاسداران دامغان نماينده ولي فقيه در سپاه استان سمنان در جمع پاسداران دامغان نماينده ولي فقيه در سپاه استان سمنان در جمع پاسداران دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمود شکری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بعدازظهر امروز در جمع شرکت کنندگان مراسم معارفه مسؤول جدید نمایندگی ولی فقیه در سپاه دامغان اظهار داشت: عید غدیر مفهومی کوچک نیست که با گذشت این روز به‌سادگی پیام آن را به فراموشی بسپاریم، غدیر روز ولایت مردی است که رسول خدا فضائل او را خارج از شمار می‌داند.

 

وی خاطر نشان کرد: هنگامی‌که پیامبر مأموریت می‌یابد حجاج را با خستگی راه سه روز در آن سرزمین گرم نگاه دارد خود نشان از اهمیت حجه البلاغ است، حجی که روح حج یعنی ولایت باید در آن معرفی شود و در این میان کسی که در این جایگاه قرار می‌گیرد اصل مهم غدیر خم است مردی که خدا در معراج با لحن او با رسولش سخن می‌گوید، مردی که پیامبر اورا محور حق می‌نامد و او علی(ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه استان سمنان در تبیین وظایف ما نسبت به امیرمؤمنان(ع) اضافه کرد: نخستین وظیفه ما نسبت به امام علی(ع) وجوب ولایت‌مداری به‌عنوان تکلیفی برای همه انسان‌ها حتی اولیای خداوند است، باید درک کنیم که بدون ولایت علی‌بن ابیطالب(ع) ارتباط ما با خدایمان نیز کامل نیست.

 

حجت الاسلام شکری با بیان این نکته که غدیر باید همچون عاشورا همگانی شود، نه‌تنها سادات بلکه همه ما در این روز عیدی بدهیم و جشن و سرور بپا کنیم، تصریح کرد: در اهمیت ولایت‌مداری همین بس که امام صادق(ع) در روایتی داشتن ولایت علی(ع) را بالاتر از فرزند او بودن می‌داند و ولایت امیر‌المؤمنین را یک واجب و فرزندی ایشان را یک فضل عنوان می‌کند.

 

وی گام دوم در ادای وظیفه نسبت به مولای متقیان را در دل داشتن محبت آن حضرت عنوان و آن را نیز واجب برشمرد و گفت: در تأیید این وجوب کلام رسول خدا(ص) که فرمود: دوستی و محبت امیرمؤمنان(ع) حسنه‌ای است که سیئات به آن لطمه‌ای نمی‌زند و دشمنی علی(ع) سیئه‌ای است که حسنات را از بین می‌برد شرحی کامل و کافی است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گام سوم در این مسیر را عمل و رفتار انسان دانست و افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید:" اگر کسی ادعا کند که علی(ع) و رسول خدا را دوست دارد اما به سیره و سنت آنان عمل نکند، این محبت نفعی به حال او ندارد.

 

حجت الاسلام شکری وقایع عاشورای سال 61 هجری و ظلم بی حد و حصر به اولاد پیامبر را حاصل انحراف مردم از پیام غدیر عنوان و تصریح کرد: امروز تجلی عینی غدیر نظام ولایت فقیه است، باید شکرگذار باشیم که در این نظام و کشور و زیر پرچم ولایت نفس می‌کشیم همانا اکنون نشان دهنده محبت حقیقی ما به آل علی(ع) میزان تبعیت ما از پرچم‌دار غدیر یعنی رهبر معظم انقلاب است./977/پ202/ب4

ارسال نظرات