۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۲۲۵۶۴۲
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی:

راه اندازی شبکه ملی زیارت در انتظار همت مسؤولان استان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نهاوندی گفت: صدا وسیمای مرکز خراسان رضوی به جد، پیگیر راه اندازی شبکه ملی زیارت است اما تحقق این مهم، نیازمند حمایت همه جانبه، بهره مندی از تمام ظرفیت های استان و عمل به تعهدات است.
حجت الاسلام نهاونديان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی نهاوندی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، برآورد هزینه راه اندازی این شبکه را در فاز اول، بیش از 270 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بر مبنای موافقت نامه سه جانبه میان استانداری، شهرداری و صدا و سیمای خراسان رضوی در شهریورماه، تاکنون مجموعا 60 میلیارد ریال اعتبار  ، از جمله 20 میلیارد ریال ا زمحل اعتبارات زیارت استانداری تامین شده ، لیکن  از جانب شهرداری مشهد تاکنون مبلغی اختصاص نیافته است .با انکه در همان قرارداد ، زمان تعیین شده برای تامین و تخصیص تا تاریخ پنجم مهرماه تعیین شده بود.

 

وی،  وجود اعتبار لازم را مهمترین شرط اغاز اقدامات اجرایی تامین هزینه شبکه ملی زیارت عنوان و تاکید کرد: مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر تعیین مهلت سه ماهه برای راه اندازی این شبکه به صدا و سیما ، در واقع از زمان اختصاص اعتبار به سازمان صدا و سیما آغاز خواهد شد.

 

وی با بیان این که زیارت امری فطری است، تصریح کرد: شبکه ملی زیارت بستر مناسبی برای پاسخ به نیازهای فطری و معنوی انسان ها است و حوزه پوششی برنامه های ان ، به تعبیر رهبر معظم انقلاب اقطاب فرهنگی و معنوی کشور، مکه ، مدینه و عتبات عالیات خواهد بود و بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) مزیت بارز ان است.

 

وی ادامه داد: اصلی ترین امکانی که باید در این شبکه مهیا باشد ارتباط مستقیم به صورت فیبر نوری از حرم مطهر حضرت رضا(ع) با این شبکه است. مانند انچه که هم اکنون در حرم مطهر حضرت معصومه (س) حاصل شده است که قطعا باید با حمایت و پشتیبانی استان قدس رضوی، این بستر فراهم شود تا بتوانیم نورانیت و عظمت حضور عاشقان و دلباختگان اهل بیت را منعکس کرد.

 

حجت الاسلام نهاوندی راه اندازی این شبکه ، که در واقع نخستین شبکه در سطح ملی در پایتخت معنوی ایران است را اقدامی ارزشمند و در منزلت بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) توصیف و ابراز امیدواری کرد: با توجه به نگاه عمیق، افق مند و اهتمام موجود بین مسؤولان استان نسبت به ضرورت ترویج معارف، مناسک و ایین های زیارتی و معنوی، بتوانیم با فعالیت این شبکه، سفر زیارتی را در سبد مسافرتی خانوارها تقویت کنیم و شاهد کارکردهای معنوی و معرفت افزایی آن در اخلاق اجتماعی و سبک زندگی ایرانی – اسلامی  افراد باشیم./930/د102/ب5

ارسال نظرات