۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۲۵۶۹۴
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

توسعه منابع انسانی در جامعه مسأله ای ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که برای توسعه و پیشرفت در عرصه های گوناگون وجود منابع انسانی توانمند نیاز است، گفت: در این راستا توسعه منابع انسانی در جامعه مسأله ای ضروری است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، صبح امروز، در چهارمین همایش دانش افزایی و هم افزایی معاونان تهذیب مدارس علمیه غرب کشور که در سالن همایش خانه معلم خرم آباد برگزار شد، گفت: توسعه منابع انسانی کاری ارزشمند است که معاونت تهذیب حوزه های علمیه برعهده دارد.

وی با اشاره به این که برای توسعه و پیشرفت در عرصه های گوناگون ابتدا با کادرسازی و نیروسازی صورت می گیرد، افزود: در ادبیات انقلاب اسلامی توسعه به پیشرفت ترجمه می شود.

حجت الاسلام مبلغی تصریح کرد: موفقیت و پیشرفت در عرصه های گوناگون اجتماعی، علمی، اقتصادی و معنوی توسعه منابع انسانی و تربیت نیروهای کارآمد در راستای توانمندسازی کادر مسأله ای ضروری است.

وی توسعه منابع انسانی را تحقق مهارت ها، سرمایه علمی، مهارتی و تجربی و ایجاد آمادگی در انسان دانست و افزود: اگر سرمایه علمی در اختیار انسان نباشد، فرد در کاری که به او واگذار می شود نمی تواند به خوبی عمل کند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که اگر فرد علم و آگاهی داشته باشد و از مهارت لازم برای عملی کردن کار در جامعه برخوردار نباشد، نمی تواند در کار خویش موفق شود، تصریح کرد: علم و مهارت با هم ضروری است.

وی با تأکید بر این که علما و روحانیان باید علم به زمان خویش داشته باشند، بیان داشت: کسی که عالم به زمان خویش باشد دچار خطا و اشتباه نمی شود.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه تأکید کرد: معاونان تهذیب که نقش بسزایی در تعلیم و تربیت طلاب دارند، باید تلاش کنند با دانش افزایی، مهارت علمی طلاب را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای عملی شدن دانسته های طلاب باید به آنها آموزش های لازم داده شود و مهارت ها را منتقل کرد تا شاهد فعالیت های بزرگ و عملی ارزشمند در جامعه شویم.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که توسعه منابع انسانی در جامعه در راستای پیشرفت در عرصه های گوناگون ضروری است، بیان داشت: این توسعه باید برای انجام فعالیت های با کیفیت در جامعه صورت گیرد./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات