۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۲۵۷۰۵
مدیر دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه:

قرآن بزرگ‎ترین مبنای هدایت و تهذیب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور با تأکید بر این که مسائل قرآنی از مسائل تربیتی جدا نیست، گفت: قرآن بزرگ‎ترین مبنای هدایت و تهذیب است.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، مدیر دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور، صبح امروز، در چهارمین همایش دانش افزایی و هم افزایی معاونان تهذیب غرب کشور که در سالن همایش خانه معلم خرم آباد برگزار شد، گفت: آموزش، تهذیب و  تربیت مهم ترین هدف حوزه های علمیه است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه باید نقش هدایتی در جامعه داشته باشند، افزود: انس با قرآن کریم و روش های انس با قرآن، تبلیغ برنامه های تهذیبی، برنامه های اخلاقی مشاوره و خانواده از جمله برنامه های تهذیب حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که بخشی از تربیت اخلاقی به حوزه و بخشی دیگر به آموزش و پرورش و خانواده مربوط می شود، بیان داشت: اتصال به احادیث و قرآن در تربیت اخلاقی مؤثر است.

وی با تأکید بر این که تربیت اخلاقی مهم ترین عامل رشد انسان است، افزود: فرد در سایه قرآن و احادیث قادر به رشد، تعامل، تعالی و خواهد بود.

مدیر دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور ثروتمند ترین مردم را حاملان قرآن بیان کرد و گفت: حوزه های علمیه باید در راستای آموزش قرآن و انس با قرآن تلاش کنند.

وی با اشاره به این که مردم جامعه به جماعت ورزشکاران بیشتر توجه می کنند، خاطرنشان کرد: امروز ارزش ها در جامعه وارونه شده و مردم نسبت به اهل قرآن کم تر توجه می کنند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که متأسفانه نیازهای خویش را نسبت به قرآن و حدیث در جامعه امروز کم تر احساس می کنیم، افزود: در جهت گسترش برنامه های قرآنی و حدیث در جامعه باید کار شود.

وی با بیان این که امروزه درصد اندکی از مردم در مساجد حضور دارند، گفت: باید تلاش شود مردم با ترجمه قرآن و مفاهیم قرآن آشنا شوند؛ از این رو طلاب و حوزه ها باید بیشتر تلاش کنند.

مدیر دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور ادامه داد: برای این که طلاب را وارد حوزه های قرآن کنیم باید آنان را به جایگاه قرآن و حدیث آشنا کنیم.

حجت الاسلام حسینی ابراز داشت: طلبه باید برای قرآن و حدیث وقت بگذارد نه آن را به عنوان یک فوق برنامه داشته باشند./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات