۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۲۵۷۱۵
آیت الله طباطبایی نژاد:

اهتمام طلاب به حفظ قرآن کریم باعث عزت آنان می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: اهتمام طلاب و روحانیت به حفظ قرآن کریم یک ضرورت است و موجب عزت آنان در دنیا و آخرت می شود.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از 20 طلبه حافظ قرآن کریم مدرسه علمیه تخصصی قرآن "ثامن الحجج" گفت: به هر وسیله ای برای انس با قرآن تمسک جویید که مطابق روایات نگاه کردن بر آیات قرآن بدون فهمیدن آن نیز ثواب دارد.

  

وی افزود: از دیدگاه من طلاب با رسیدن به مرحله پایه 6حوزه باید حافظ قرآن کریم باشند اما با تبادل نظرهایی که در این زمینه صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که نمی توان با اجبار حافظ قرآن تربیت کرد.

 

امام جمعه اصفهان با بیان این که مذمومیت دنیا به طور کلی از عقلانیت دور است، ابراز داشت: دنیا مزرعه آخرت و عرصه تجارت مؤمنان است و با اعمال و رفتار و گفتار در این دنیا سرمایه ای برای آخرت خواهد بود.

 

وی با بیان این که حفظ قرآن کریم برای طلاب از ضروریات است، بیان داشت: حفظ قرآن می تواند بر تسلط طلاب بر فصاحت بیان، سخنرانی ها و تدریس بسیار تأثیرگذار باشد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: بر طبق روایات هر کس همه چیز داشته باشد اما قرآن در زندگی وی ورود پیدا نکند گویی هیچ چیز ندارد.

 

وی گفت: بنابراین اگر فردی به قران تمسک جسته و یا حافظ قرآن باشد دیگر احتیاج به هیچ چیزی نخواهد داشت.

 

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: مطابق روایتی از رسول اکرم(ص) فردی که در سینه اش مطلبی از قرآن مجید نباشد همچون خرابه ای است که اشیاء بی ارزش در آن جای می گیرند. 

 

وی با انتقاد از این که اقشار جامعه همچون بسیجیان در حفظ قرآن کریم بسیار خوب عمل کرده اند، خاظرنشان کرد: طلاب و روحانیون باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا در زمینه حفظ و تفسیر قرآن کریم از دیگر اقشار جامعه سبقت بگیرند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در زمینه لزوم حفظ قرآن کریم توسط طلاب نیز گفت: شاید حفظ قرآن کریم به نظر سخت باشد اما این امر برای جوانان و طلبه ها آسان تر از بقیه اقشار جامعه است.

 

وی با بیان این که حفظ قرآن به دلیل فخر فروشی در روایت مذموم شمرده شده است، گفت: مطابق روایات هرکس قرآن را به خاطر خدا حفظ کند خداوند به او عزت می بخشد و اگر قرآن را وسیله ای برای فخرفروشی قرار دهد، آن شخص را به ذلت می کشاند.

 

امام جمعه اصفهان ابراز داشت: حفظ و دقت به قرآن در ایجاد خصوصیات فردی همانند تواضع، فروتنی، محبت، شجاعت تولی و تبری و مواردی چنین بسیار تأثیرگذار است./939/پ202/ب

ارسال نظرات