۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۲۵۷۳۸
فردا در قم؛

نشست «مبلغان نخبه؛ فضای مجازی، تهدیدها و فرصت‌ها» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات با اشاره به برگزاری نشست های ویژه مبلغان در آستانه مناسبت‌های دینی و آئینی از برگزاری نشستی با حضور آیت الله امینی خبر داد.
فضاي مجازي

حجت الاسلام غلام عباس موسوی، مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم،در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری نشست های ویژه مبلغان در آستانه مناسبت‌های دینی اظهار داشت: تا کنون با حضور مبلغان نخبه خدمت مراجعی همچون حضرات آیات جوادی آملی و مکارم شیرازی رسیدیم؛ بنابراین با توجه به نزدیکی ایام محرم روز پنج شنبه 24 مهر ماه نشستی دیگر با حضور حضرت آیت الله امینی برگزار می شود.

 

وی به تبیین مراتب مبلغان پرداخت و گفت: دسته اول از مبلغان دین دین، بشیران جوان هستند که از طلاب مبتدی و جوان تشکیل شده که فقط تبلیغ چهره به چهره را انجام می دهند، دسته بعدی که طیف زیادی را در بر می گیرد مبلغان عمومی می باشند، دسته سوم را مبلغان متخصص تشکیل می دهند و مبلغان سرآمد در فن بیان، خطابه و سخنرانی که به عنوان نخبه نیز شناخته می شوند دسته چهارم را تشکیل داده که تأثیر ویژه ای بر مردم در عرصه تبلیغ دارند.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: با توجه به توانمندی بالا مبلغان نخبه و ارتباط آنها در ایام سال با دفتر تبلیغات، این طلاب به فضاهای نخبگی معرفی شده و در این عرصه ها به کار گیری می شوندکه این امر بازخورد تبلیغی بسیار مثبت و موثر دارد.

 

مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری نشست های ویژه مبلغان در آستانه مناسبت‌ها اظهارداشت: تا کنون با حضور مبلغان نخبه خدمت مراجعی همچون حضرات آیات جوادی آملی و مکارم شیرازی رسیدیم؛ بنابراین با توجه به نزدیکی ایام محرم روز پنج شنبه 24 مهر ماه نشستی دیگر با حضور حضرت آیت الله امینی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اهداف این نشست ابراز داشت: همان گونه که که مبلغان در فضای سنتی فدرت جریان سازی را دارند، باید در فضای مجازی نیز این گونه باشند؛ بنابراین دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با هدف معرفی ظرفیت های فضای مجازی اقدام به برگزاری این نشست کرده است.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان عطش مردم نسبت به فراگیری معارف اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور گسترده مردم در فضای مجازی و علاقه آنها نسبت به فراگیری معارف اسلامی لازم است که مبلغان در این فضاها ورود جدی کرده وبه سوالا ت و شبهات مردم جواب دهند تا مردم و به خصوص جوانان مسیر درست دین اسلان را بشناسند.

 

شایان ذکر است، این همایش روز پنج شنبه 24 مهرماه با حضور آیت الله امینی از ساعت 9 تا 12 در سالن همایش ها پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی برگزار می شود./1323/پ202/س

ارسال نظرات