۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۲۵۷۵۱

کتاب «شناسنامه تبریز و پیرامون» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «شناسنامه تبریز و پیرامون» اثری دیگر در راستای شناساندن کهن‌شهر تبریز نخستین پایتخت جهان تشیع، نوشته علی پولاد ‌رونمایی شد.
کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کتاب «شناسنامه تبریز و پیرامون» نوشته علی پولاد اثر فاخر و ارزشمندی دیگر در راستای شناساندن تاریخ، مفاخر، محلات و نقش کهن‌شهر تبریز در تاریخ کشور به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع، با حضور جمعی از مسؤولان ‌رونمایی شد.


بنابر این گزارش، اثر نفیس «شناسنامه تبریز و پیرامون» شامل 580 تصویر مؤثر و 550 موضوع محوری در چهار زبان مختلف است که پس از پنج سال تلاش گروهی، به همت علی پولاد به زیور طبع آراسته شده و هم اکنون در اختیار علاقه‌مندان به حوزه نشر و تاریخ آذربایجان و تبریز است.


صادق نجفی، شهردار تبریز در مراسم رونمایی از این کتاب اظهار داشت: تبریز، شهر اولین‌ها، شهر علامه‌ها، شهر شهریار و ستارخان و باقرخان و شهر عاشوراییان است. تألیف اثر «شناسنامه تبریز و پیرامون» اقدامی ارزشمند و ماندگار در تبیین تاریخ پرافتخار شهر تبریز بوده است.


وی با بیان این‌که این اثر استاد پولاد، گام مهم و تاثیرگذاری در معرفی ظرفیت‌های ناملموس فرهنگ تبریز و آذربایجان است، تصریح کرد: توجه به نقش‌آفرینی تاریخی و اجتماعی محلات تبریز با ارایه مستندات دقیق تاریخی، اقدام مهمی است که در این کتاب مورد توجه قرار داده شده و سرمایه‌ ارزشمندی برای نسل جوان به شمار می‌رود.


نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ها و برنامه های فرهنگی شهرداری تبریز در سال جاری گفت:  رویکردهای عمرانی شهرداری تبریز در حوزه فرهنگ مورد توجه قرار داد، حرکت‌ شهرداری تبریز در معرفی و احیای آثار تاریخی شهر تبریز با هدایت، حمایت و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز، استمرار دارد.


شهردار تبریز با بیان این‌که توجه به بافت تاریخی و فرهنگی شهر در اولویت است، ادامه داد: با آغاز ساماند‌هی فضای تاریخی برج خلعت‌پوشان، شهروندان و عموم میهمانان و گردشگران، در آینده‌ای نزدیک، شاهد اعتلای نام یکی از مهم‌ترین و کم‌نظیرترین مستندات مدنیت و هویت فاخر شهر تبریز خواهند بود.


وی با باین این‌که احیای محدوده مقبره‌الشعرا تا موزه قاجار با 100 میلیارد ریال اعتبار، با حمایت استانداری آذربایجان‌شرقی آغاز شده است، گفت: احیای میدان صاحب‌الامر، میدان ساعت و ارک بلند شهر تبریز از دیگر اقدامات عمرانی شهر تبریز در حوزه فرهنگ و اعتلای نام تبریز است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات