۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۲۲۵۸۱۷
آیت الله مهدوی:

تحکیم عقاید و تهذیب محور فعالیت کانون های فرهنگی مساجد باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که تحکیم عقاید، تهذیب اخلاق و تعلیم احکام باید محور حرکت کانون های فرهنگی باشد گفت: مهم ترین و اصلی ترین منبع ما برای کمک گرفتن، قرآن کریم است.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي، عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در همایش تجلیل از فعالان مراکز فرهنگی مساجد استان که به همت بنیاد خیریه فرهنگی المهدی در خیمیه گلستان شهدا برگزار شده بود، گفت: لازم می دانم در حضور روحانیان، مسؤولان و مربیان مراکز و کانون های فرهنگی به بیان چند نکته ضروری در عرصه فعالیت های فرهنگی بپردازم.

 

 

وی بیان کرد: مربیان، فعالان و روحانیان مراکز و کانون های فرهنگی است لازم است در مسیر حرکتی فعالیت خود به عواملی چون منطبق بودن مطالب ارائه شده در این مراکز با عقلانیت و عامل به عمل بودن نسبت به آن چه که به جوانان در این مراکز می گویند، باشند.

 

 

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: از دیگر نکات لازم در عرصه فعالیت فرهنگی با جوانان و نوجوانان هدف دار بودن مطالب بیان شده و اقدامات انجام شده است، مطالب و اقدامات فرهنگی باید هدفدار و حول سه محور عمده و مهم تحکیم بخشی عقاید، تهذیب اخلاق و تعلیم احکام صورت بگیرد.

 

 

وی افزود: زمانی که سخن از حرکت بر سه محور حیاتی یاد شده می شود، مشخص است که مهم ترین و اصلی ترین منبع ما برای کمک گرفتن قرآن کریم است.

 

 

آیت الله مهدوی عنوان کرد: وظیفه مربیان، روحانیان ومسؤولان کانون های فرهنگی در عرصه برنامه ریزی برای جوانان و نوجوان باید در سه بخش عقاید، اخلاق و احکام باشد و بر این سه محور حرکت کنند.

 

 

وی در توضیح و بیان نکات لازم دیگر به منظور ارتقا بخشی کیفی در عرصه  کار فرهنگی، تأکید کرد: در عرصه کانون های فرهنگی و به طور کلی فعالیت فرهنگی باید وظیفه مدار بود، این در حالی است که برخی از کانون های فرهنگی به دنبال مستمع و مخاطب مداری هستند و این آفت کار فرهنگی است.

 

 

رییس هیأت مدیریه بنیاد خیریه فرهنگی المهدی گویا و ساده صحبت کردن، ارائه شواهد و بیان تمثیل برای تفهیم مطلب، عدم تحقیر مخاطب ومردم، پرهیز گوینده از خود ستایی، تنوع داشتن در مطالب، پشتوانه قرآنی و دینی داشتن مطالب بیان شده در کانون و تقویت تحلیل سیاسی با محوریت کلام رهبر معظم انقلاب را از جمله نکات لازم برای مربیان و روحانیان ومسؤولان و متولیان کار فرهنگی دانست و گفت: رعایت و انجام این نکات بدون شک به ارتقاء سطح کیفی عملکردی منجر خواهد شد.

 

 

وی در پایان اذعان کرد: ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر نوجوانان و جوانان با محافل روضه خوانی اهل بیت اطهار و به ویژه اباعبد الله الحسین و توسل و تمسک به امام عصر(عج) در روند کار فرهنگی لازم دانست./939/پ202/ب4

ارسال نظرات