۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۲۵۸۳۴
اسقف ارامنه آشوری:

آنچه داعشی ها در عراق به نمایش گذاشته اند، اسلام نیست

خبرگزاری رسا ـ اسقف ارامنه آشوری با بیان این که آنچه داعشی ها در عراق به نمایش گذاشته اند، اسلام نیست، گفت: ما امروز در این امنیت تامی که در ایران است، در کنار برادران ایرانی مسلمان نشسته ایم و از دین خود می‌گوییم.
آمريکا و داعش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسقف مارترسای بنیامین، نماینده ارامنه آشوری در نشست «نیایش برای صلح عادلانه در جهان» که عصر امروز از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور اندیشمندان، رهبران و نخبگانی از ادیان توحیدی در سالن شیخ بهایی مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد، گفت: صلح با سلام شروع می شود و این به این معنی است که وقتی یک نفر به حضار سلام می کند به شما این پیام را می دهد که شما در امنیت کامل هستید.

 

بنیامین با اشاره به این که در این جهان که خشونت بیداد می کنند هنوز کسانی هستند که برای صلح تلاش می کنند، اظهار داشت: مسیح می فرماید بخواهید به شما داده خواهد شد و بکوبید که در به روی شما باز خواهد شد، به همین سبب باید برای برقراری صلح بسیار تلاش کرد و کوشید و شاید لازم باشد در این راه بسیار رنج کشید.

 

وی با بیان این که امروز در این قرن تکنولوژی و فرهنگ شاهد آن هستیم که برخی گویا بویی از انسانیت نبرده اند، با اشاره به وقایع اخیر در عراق گفت: چند روز پیش در شمال عراق کشت و کشتار برقرار شد و برخی از اقوام مختلف آشوری ها، مسیحیان آشوری و ایزدی ها و برادران و خواهران ما در شمال عراق مورد جفا و ستم قرار گرفتند و بر روی دیوارهای آن ها حرف نون نوشته شده بود و این به این معنی بود که چون نصارا هستید یا باید جزیه بدهید یا کشته شوید یا اسلام بیاورید.

 

وی افزود: آیا این اسلام است در حالی که منا امروز در این امنیت تامی که در ایران است، در کنار برادران ایرانی مسلمانم نشسته ایم و از دینم می گوییم و هیچ ترسی از آن ها نداریم و اسلام این است نه آن چیزی که داعشی ها و تکفیری ها در عراق به نمایش گذاشته اند.

 

این اسقف آشوری با تأکید بر این که دینی که برای صلح نیاید و دینی که برای صلح، عبادت و خداوندی نباشد، دین نیست، ابراز داشت: برخی برای مقام و نان و قدرتشان مورد وسوسه شیطان واقع می شوندکه نتیجه آن ظلم، جنایت و فساد و برادر کشی است در حالی که دین وسیله ای برای ترویج صلح و آرامش، امنیت، مودت و دوستی است و نتیجه این امنیت پیشرفت یک کشور در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خواهد بود.

 

بنیامین با بیان این که امروز باید برای برقراری صلح و آرامش در جهان دعا کنیم، تأکید کرد: هر کس اعم از روحانی، تاجر، سیاستمدار و هنرمند باید سهم خود را در برقراری صلح و آرامش ایفا کند تا شاهد شکل گیری صلح و امنیت در جهان باشیم./805/پ202/ب4

ارسال نظرات