۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۲۲۵۸۵۴
آیت الله قرهی:

داعش فتنه اسلامی را کلید زده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قرهی با بیان این که دشمن از جمله صهیونیسم جهانی از مدت ها قبل توطئه ظهور داعش را طرح ریزی کرده بود، تصریح کرد: اینها اگر مسلمان بودند اکنون مانند ایران که پیروان همه ادیان در کنار هم زندگی می کنند، به سلم و صلح تن می دادند.
آيت الله قرهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی، مدیر مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران در نشست «نیایش برای صلح عادلانه در جهان» که عصر روز چهارشنبه از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور اندیشمندان، رهبران و نخبگانی از ادیان توحیدی در سالن شیخ بهایی مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد، گفت: در زمانی که جنگ دنیا را گرفته است، من از مجموعه هایی که دیدبانی حقیقی دارند و مواظب هستند که بحث صلح در جهان مطرح شود و چنین جلساتی می گذارند، تشکر می کنم.

 

وی درباره علت بروز خشونت و جنایات در میان انسان ها اظهار داشت: فطرت انسان ها همه الهی است اما علت خشونت ها و جنایات انسان ها و وقوع جنگ این است که اصل، فرع شد و فرع اصل شد.

 

تزکیه بر تعلیم و تربیت مقدم است

 

مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان این که اصل در دین تزکیه است و تزکیه بر تعلیم و تربیت مقدم است، اظهار داشت: قرآن کریم بیان فرموده است که همه هادیان الهی برای این آمده اند که مردم را به خداوند دعوت کنند و آن ها را به تزکیه دعوت کند.

 

وی افزود: حاج آقای بهاء الدینی نیز بر مقدم بودن تزکیه بر تربیت تأکید داشتند و اصل تزکیه است نه علم ظاهری زیرا این ها سواد و خواندنی است.

 

باید بر روی تزکیه کار می کردیم تا جامعه به سمت صلح و صفا برود

 

آیت الله قرهی با تأکید بر این که باید در تزکیه کار می کردیم تا جامعه را به سمت صلح و صفا ببریم، عنوان کرد: در روایات داریم وقتی مصلح کل می آید زکات دهنده زیاد است اما زکات گیرنده یا نیست یا کم است و دختر زیبارویی از شام تا غرب می رود و احدی به او نگاه چپ نمی کند و علت این امر در زمان حکومت حضرت مهدی(عج) این است که امام عادل است و جامعه، جامعه متخلق به اخلاق الهی شده است که در پی آن امنیت اجتماعی به وجود می آید.

 

این استاد اخلاق، امنیت اجتماعی را آن چیزی دانست که جهان امروز به آن تشنه و نیازمند است و افزود: تمام کشت و کشتارها برای نفت و منافع مادی است و به نام دموکراسی برای بردن آن می آیند.

 

داعشی ها اگر مسلمان بودند به سلم و صلح تن می دادند

 

وی با بیان این که دشمن از جمله صهیونیسم جهانی از مدت ها قبل توطئه ظهور داعش را طرح ریزی کرده بود، تصریح کرد: اینها اگر مسلمان بودند اکنون مانند ایران که پیروان همه ادیان در کنار هم زندگی می کنند، به سلم و صلح تن می دادند.

 

آیت الله قرهی درباره علت توطئه چینی دشمنان بر محور ظهور داعش گفت: آنها چون فهمیدند راه ورود پیدا کردن و نفوذ در میان مسلمانان لباس دین است، این طرح ریزی را کردند زیرا می دانستند مردم به دین علاقمند هستند.

 

وی افزود: در واقع، تکفیری ها گرگ هایی هستند که می خواهند با لباس میش وارد جامعه مسلمین شوند.

 

استاد خارج فقه و اصول با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره ماهیت ایمان تکفیری ها اظهار داشت: اینها از باب خدعه می گویند ایمان آورده اند اما دروغ می گویند و ایمان نیاورده اند و البته فکر می کنند که به اهل ایمان و خدا خدعه می زنند.

 

تکفیری ‌ها عقل ندارند و فاسد هستند

 

آیت الله قرهی با بیان این که تکفیری‌ها عقل ندارند و فاسد هستند، با اشاره به آیه ای دیگر از قرآن ابراز داشت: اینها به بر و نیکویی و دموکراسی دعوت می کنند در حالی که خداوند در این باره می فرماید اینها مردم را به بر و نیکی دعوت می کنند اما خودشان را فراموش کرده اند و خدعه می زنند و اینها همه نشان دهنده بی عقلی است.

 

وهابیت و بهاییت دو بازوی صهیونیست ها هستند

 

مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) با تأکید بر این که وهابیت در میان اهل تسنن و بهاییت در میان اهل تشیع دو بازوی صهیونیست ها در جهان هستند، تصریح کرد: اینها چون می دانند مردم به دین علاقه دارند و فطرتشان الهی است با خدعه و به نام دین وارد می شوند.

 

وی افزود: این ها می گویند می خواهیم یک جامعه جهانی واحد تشکیل شود و در جهان اصلاحات ایجاد کنیم در حالی که اینها به نام دین این گروه ها را برای فتنه انگیزی و تفرقه بین مسلمانان تشکیل دادند.

 

آیت الله قرهی ادامه داد: قرآن می فرماید کسانی که به نام دین وارد شدند و خدعه کردند و گفتند می خواهیم جهان را به صلح برسانیم در واقع به دنبال ایجاد فساد و بر هم زدن صلح و آرامش هستند.

 

ماهیت واقعی آمریکا شیطان بزرگ بودن است

 

استاد خارج فقه و اصول در پایان خاطرنشان کرد: برخی گمان می کنند که امام با بیان این جمله که آمریکا شیطان بزرگ است می خواست آمریکا را تحقیر کند که البته این هم هست اما هدف واقعی امام معرفی ماهیت واقعی آمریکاست. /805/پ202/ج

ارسال نظرات