۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۲۵۸۷۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش ملی «نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی» در تبریز، نشست مشترک استاندار آذربایجان شرقی با مجمع نمایندگان و یادواره شهدای منطقه مارالان از مهمترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش ملی «نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی» با هدف شناساندن نقش آذربایجان در شکل‌‎گیری و تداوم انقلاب، بهمن ماه سال‌جاری در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.


«نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، نقش آذربایجان در اتحاد ملی و انسجام اسلامی در انقلاب اسلامی، نقش علما و روحانیون آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش آذربایجان در ادوار مختلف انقلاب اسلامی و آسیب‎‏شناسی انقلاب اسلامی در آذربایجان از جمله محورهای این همایش است.


همچنین نقش اقشار مختلف مردم آذربایجان در انقلاب اسلامی، بازتاب انقلاب اسلامی در هنر، ادبیات و مطبوعات آذربایجان، بسترها و زمینه‌‎های تاریخی انقلاب اسلامی در آذربایجان، نقش و عملکرد کانون‌های انقلاب اسلامی در آذربایجان و نقش آذربایجان در بازتاب منطقه‎ای انقلاب اسلامی و ...» از دیگر محورهای این همایش است.


گفتنی است، در این همایش که 26 بهمن‌ماه سال جاری در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود، بخش ویژه‎ای به تاریخ شفاهی، خاطرات، اسناد، فیلم، تصاویر و ... انقلاب اسلامی در آذربایجان اختصاص یافته که آثار گردآوری شده در این بخش به نام صاحبان آثار و به صورت فاخری منتشر می‌شود.


بنابر این گزارش، عموم اساتید، محققان و پژوهشگران برای ارسال اصل مقاله تا 15 دی‌ماه سال ‎جاری فرصت دارند، مقاله خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.


نشست مشترک استاندار آذربایجان شرقی با مجمع نمایندگان استان


ششمین نشست مشترک استاندار آذربایجان شرقی با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در این نشست که با حضور معاونان استاندار برگزار شد، نحوه توزیع اعتبارات ماده 180 قانون بودجه مطرح و مورد بحث و بررسی نمایندگان حاضر در نشست قرار گرفت.


بررسی وضعیت اعتیاد در استان از دیگر موضوعات این جل
سه بود که پس از ارایه گزارش از سوی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مقرر شد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان روش‌ها و راهکارهای مناسب برای سامان‌دهی این موضوع در استان اتخاذ شود.


جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست با قدردانی از پیگیری مسایل و مشکلات استان توسط نمایندگان، ابراز امیدواری کرد همگرایی و همکاری بین نمایندگان و مسوولان موجبات خدمت هر چه بهتر به مردم استان و به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای ارتقای جایگاه استان را فراهم کند.


سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر معرفی شد


مهدی زارعی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر معرفی شد.


بنابر این گزارش، وی از نیروی های رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می باشد که قبلا ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزقان را بر عهده داشتند. زارعی متولد شهرستان اهر و دارای تحصیلات کارشناسی در رشته علوم کتابداری و اطلاع رسانی از دانشگاه شیراز و تبریز می باشد.


سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اهر از سال 1380 با مسئولیت مجتمع فرهنگی و هنری ورزقان وارد جامعه فرهنگی و هنری گردیده و از نیمه دوم سال 1386 بعنوان راه انداز و سرپرست و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورزقان مشغول فعالیت بوده است.


یادواره شهدای منطقه مارالان برگزار می شود


 یادواره بزرگ شهدای منطقه مارالان، پایگاه های مقاومت بسیج زینبیه، بهشتی، حوزه 3 امام حسین(ع) امروز پنجشنبه 24 مهر با سخنرانی سردار عبدالفتاح اهوازیان معاون قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس و با مداحی حاج حسین رضایی در تبریز برگزار می شود.


گفتنی است، این یادواره ساعت 19 امروز در سالن آمفی تئاتر اداره برق واقع در میدان ساعت، موزه آذربایجان خواهد بود./935/پ203/ب3

ارسال نظرات