۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۲۵۸۷۶
استاد حوزه:

نخبه پروری از وظایف اصلی مدارس علمیه است

خبرگزاری رسا ـ استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم نخبه پروری را از وظایف اصلی مسؤولان در مدارس علمیه بیان کرد و گفت: مسؤولان مدارس علمیه باید به این امر توجه داشته باشند.
طلبه حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسین عالم زاده، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم، صبح امروز، در دومین روز از چهارمین همایش دانش افزایی و هم افزایی معاونان تهذیب مدارس علمیه استان های غرب کشور که در سالن همایش خانه معلم خرم آباد برگزار شد، گفت: فضای تربیتی خاص باید در مدارس علمیه فراهم شود.

وی با بیان این که امروز نخبه پروری از وظایف اصلی مسؤولان مدارس علمیه است، بیان داشت: باید استعدادهای طلاب را شناسایی و در شکوفایی آنان تلاش کنیم.

حجت الاسلام عالم زاده با تأکید بر تربیت دینی و تهذیبی طلاب، عنوان داشت: باید طلاب را توانمند و کارآمد تربیت کنیم تا در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، موفق عمل کنیم.

اخلاق پایه و اساس طلبگی است

وی با بیان این که اخلاق پایه و اساس طلبگی است، افزود: مسؤولان مدارس علمیه باید نسبت به پرورش بزرگان دینی برای آینده اسلام و انقلاب برنامه ریزی کنند.

این استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به این که طلاب جوان ظرفیت تربیت، رشد و تبدیل شدن به عالمان بزرگ را دارند، گفت: معاونان تهذیب با ارتباط با طلاب باید در رشد و تربیت دینی آنان تلاش کنند.

حجت الاسلام عالم زاده خاطرنشان کرد: اگر معاونان تهذیب توجه به این مسأله مهم را در رأس فعالیت های خویش قرار دهند، می توانند در فرآیند تربیت طلاب موفق عمل کنند.

وی در ادامه یادآور شد: نباید فراموش کرد که طلاب از تأثیرپذیرترین و آماده ترین انسان ها برای پدیدآوردن تأثیرگذارترین عالمان هستند.

این استاد و پژوهشگر حوزه علمیه مدارس علمیه را کانون پرورش نیروی انسانی بیان کرد و افزود: این مدارس باید طلاب را به تعالی و رشد دینی نزدیک کنند.

حجت الاسلام عالم زاده در ادامه تصریح کرد: باید در تربیت طلاب به این مسأله توجه داشته باشیم که اساس تربیت، تحول بخشی و پدیدآوردن انسان های بزرگ است.

وی در پایان با بیان این که معاونان تهذیب باید به مسأله نظارت تهذیبی و ارزشیابی مستمر طلاب اهتمام داشته باشند، افزود: حوزه های علمیه باید طلاب با اخلاق و مهذب را به جامعه تحویل دهند./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات