۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۲۵۸۹۰
بروجردی در کاشان:

مردم دلواپس مذاکرات هسته ای نباشند

خبرگزاری رسا ـ رییس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس شورای اسلامی‌گفت: مردم نگران مذاکرات هسته ای نباشند چرا که مذاکرات هسته ای ایران با کشورهایی اروپایی با درایت رهبر معظم انقلاب و مجلس و دولت دنبال می شود.
علاء الدين بروجردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علاء الدین بروجردی رییس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس شورای اسلامی‌ ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات مساجد شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا گفت: در مورد اتفاق نظرها و تعابیری که در مورد مذاکرات هسته ای ایران از جمله تشبیه آن به قرارداد ترکمن چای و ... باید عنوان کنم  مردم هیچ گونه دلواپسی از مذاکرات ایران با کشورهای 1+5  نداشته باشند.

وی تفسیر جمله ‹‹نرمش قهرمانانه ›› در مورد مذاکرات هسته ای ایران را تفسیری حکیمانه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی خواند و گفت: تفسیر نرمش قهرمانه معظم له به معنای این است که جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان تنها کشور مسلمان در جهان که از صفر تا صد دانش هسته ای را دارد و براساس برنامه هسته ای خود و تعداد سانتی فیوژ های نصب شده در سایت های ایران از موضع قدرت وارد مذاکره با قدرت های هسته ای جهان شده است.  

بروجردی آمریکا را دشمن جمهوری اسلامی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز برای تثبیت منافع ملی و رفع تحریم های ظالمانه با کشورهای اروپایی مذاکره می کند.

رییس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس شورای اسلامی‌ گفت: ما 8 سال در صحنه سیاسی با عراق جنگیدیم، دو سال مذاکره کردیم که اهمیت مذاکرات در صحنه سیاسی کمتر از مبارزه در صحنه نبرد نبود. 

وی با ذکر خاطره ای از سفر 10 سال قبل جک استروا وزیر خارچه پیشین کشور انگلستان به ایران در مورد برنامه هسته ای ایران گفت: جک استروا 10 سال قبل در سفر به ایران در برابر پیشنهاد جمهوری اسلامی برای داشتن 20 دستگاه سانتریفیوژ برای تحقیقات دانشمندان هسته ای ایران با تکبر اعلام کرد ما به ایران اجازه داشتن حتی دو دستگاه سانتریفیوژ را هم نمی دهیم. 

بروجردی یادآور شد: امسال در سفر اخیرا جک استراوا به ایران به او گفته شد اگر 10 سال قبل با درخواست ایران برای داشتن 20 دستگاه سانتریفیوژ مخالفت کردی و گفتی حق داشتن دو دستگاه سانتیریفیوژ را هم ندارید امروز که 19هزار دستگاه در سایت های جمهوری اسلامی نصب شده، برنده و بازنده این بازی چه کسی است.

 رییس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس شورای اسلامی‌ یادآور شد: امروز در صحنه مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای1+5 نیز دو راه حل بیشتر پیش رو نیست، یا مذاکرات به نتیجه خواهد رسید و یا به نتیجه نخواهد رسید در هر دو صورت جمهوری اسلامی ایران برنده مذاکرات خواهد بود.

به گفته وی اگر مذاکرات به نتیجه نرسد جمهوری اسلامی به دنیا ثابت خواهد کرد اهل منطق است و آنها هستند که به هیچ کدام از حرف های خود پایبند نیستند و منطق را زیر پا گذاشته اند.

بروجردی در عین حال مذاکرات ایران را با کشورهای اروپایی مثبت خواند و کم شدن تحریم ها را یکی از آثار مثبت این مذاکرات اعلام کرد و یادآور شد: امروز همه کشورها سبدهای خرید و فروش با ایران را آماده کرده اند تا با رفع تحریم ها وارد بازار اقتصاد ایران شوند.  

لازم به ذکر است گردهمایی ائمه جمعه و جماعات مساجد شهرستان های کاشان و آران و بیدگل با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و ائمه جمعه و جماعات منطقه کاشان و آران و بیدگل در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان برگزار شد./1307/پ202/ج

ارسال نظرات