۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۲۵۹۱۲
آهنگران:

گسترش فرهنگ عاشورا در جهان از برکات انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آهنگران برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: گسترش فرهنگ عاشورا در جهان از برکات انقلاب اسلامی است.
صادق آهنگران، پيرغلام حسيني

صادق آهنگران، مداح و پیرغلام حسینی، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ عاشورایی، اظهارداشت: پیرغلامان حسینی از گذشته تا کنون وظیفه نشر و گسترش واقعه عاشورا را بر عهده داشته است.

وی در ادامه با بیان این که انتقال فرهنگ عاشورا با نسل جوان با مداحی امکان پذیر است، گفت: تنها با یادآوری واقعه عاشورا می‎توان این فرهنگ را زنده نگاه داشت.

مداح و پیرغلام حسینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت مداحی ابرازداشت: گاهی یک بیت شعر کار چندین سخنرانی را انجام میدهد.

پیروزی بر دشمنان انقلاب با توسل به امام حسین(ع) محقق شد

آهنگران به تأثیر مداحی در پیروزی انقلاب اسلامی اشارهکرد و بیانداشت: ملت ایران با فرهنگ عاشورا در برابر استکبار جهانی ایستادگی کردند.

وی در ادامه گسترش فرهنگ عاشورا در جهان از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: گسترش فرهنگ عاشورا سبب ظلم ستیزی در مقابل استکبار جهانی می‎شود.

مداح و پیرغلام حسینی با بیان این که تجلی مداحی در 8 سال دفاع مقدس نمایان شده است، خاطرنشان‎ کرد: پیروزی بر دشمنان انقلاب با توسل به امام حسین(ع) محقق شد.

اجلاسیه پیرغلامان حسینی سبب ناامیدی دشمنان اسلام و انقلاب خواهد شد

آهنگران در ادامه با اشاره به این که دشمنان اسلام ارزش‎های جامعه را هدف قرار داده است، اظهارداشت: اجلاسیه پیرغلامان حسینی سبب ناامیدی دشمنان اسلام و انقلاب خواهد شد.

وی در ادامه برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی در خوزستان را بسیار متمایز از سال‎های گذشته دانست و افزود: خوزستان دروازه تشیع است.

مداح و پیرغلام حسینی با بیان این که خوزستان از گذشته تاکنون مداحان بسیاری تقدیم اسلام کرده است، تأکید کرد: دعبل خزاعی مداح و پیرغلام حسینی بوده که برای امام رضا(ع) شعر سروده است.

آهنگران ارادت ویژه اقوام عرب و فارس زبان به ساحت مقدس امام حسین(ع) در خوزستان را ستودنی دانست و بیان‎داشت: برگزاری اجلاسیه در خوزستان به سبب همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس تأثیر بسیاری خواهد داشت.

وی در پایان از ثبت ملی مداحی و مرثیه‎سرایی خوزستانی خبرداد و افزود: به سبب این که مداحی برگرفته از دل مردم خوزستان است و در بسیاری از کشورها همچون انگلستان، لبنان و بحرین بکار می‎رود تصمیم گرفته شده تا ثبت ملی شود./9453/ت302/ب2

ارسال نظرات