۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۲۵۹۵۲
عالم برجسته یمنی:

زهد و تقوا از ویژگی‌های بارز حضرت علی است

خبرگزاری رسا ـ عالم برجسته یمنی گفت: زبان قاصر است از این که درباره حضرت علی(ع) سخنی به میان آورد؛ چرا که حضرت علی(ع) جامع همه فضایل هستند و از میان تمام فضایل، تقوا و زهد ایشان در خور توجه است.
زهد و تقوا از ویژگی‌های بارز حضرت علی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علامه حسن النعمی، عالم برجسته یمن، امروز در دومین روز از همایش سایه سار امام علی(ع) که در قالب کمیسیون نهج البلاغه، در بنیاد پزوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: امام علی(ع) امام نحو و بلاغت هستند، ایشان در فصاحت و بلاغت، نظیر ندارند.

 

وی گفت: از برادرانم در ایران و در رأس آن ها رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی ایران، امام سید علی خامنه ای(حفظه الله)  تشکر می کنم، به علت آن که این مهمان نوازی جوانمردانه و بزرگ را بر پا کردند و ان شاء الله تمام مردم جهان از این رهبر بزرگوار پیروی کنند.

 

این عالم برجسته یمن اظهار کرد: حضرت علی(ع) جامع همه فضایل هستند، اما از میان تمام فضایل، تقوا و زهد ایشان در خور توجه است، امام علی(ع)، امام انس و جن بودند.

 

حسن النعمی با اشاره به این که روز عید غدیر، عید کبیر مسلمانان و روز امام علی(ع) است، ابراز کرد: هر کس محبت حضرت علی(ع) را داشته باشد، وارد بهشت می شود و همچنین در روایت دیگر در فضیلت امام علی(ع) آمده است، حضرت علی(ع) تقسیم کننده بهشت و جهنم است.

 

وی با اشاره به این که با ذکر و نام حضرت علی(ع) مجالس خود را زینت بدهید، گفت: پیامبر خطاب به حضرت علی(ع) فرمودند: «تو برای من در مقام و منزلت هارون از موسی هستی جز این که بعد از من پیغمبری نخواهد بود.»، همچنین در حدیث دیگر می فرمایند:« أَنا مَدینه العِلم وَ عَلی بَابُها، من شهر علم هستم و علی در آن است.»   

 

این عالم برجسته یمن  با اشاره به این که امام علی(ع) امام نحو و بلاغت است، اظهار کرد: زبان قاصر است از این که درباره امام علی(ع) سخن به میان آورد. حضرت علی(ع) در فصاحت و بلاغت، نظیر ندارند، چند خطبه حضرت علی(ع) در نهج البلاغه است که در بلاغت و فصاحت نظیر نداشته است.

 

در ادامه این نشست، علامه محمد عبدالعظیم الحوثی، عالم مذهب زیدیه کشور یمن، گفت: از مهمان نوازی دوستان ایرانی، به خصوص، امام بزرگوار، آیت الله سید علی خامنه ای(حفظه الله) تشکر می کنم.

 

وی ابراز کرد: حضرت علی(ع)  دومین نفر بعد از رسول اکرم(ص) هستند، خداوند ایشان را برای خلافت مسلمانان انتخاب کرد و خداوند آن چه برای هارون قرار داد، برای  ایشان نیز قرار داد، البته جز نبوت را.

 

عبدالعظیم الحوثی ابراز کرد: حضرت علی(ع) در جنگ ها چون شیری شجاع بودند که توانستند عده کثیری را به درک واصل کنند، در جنگ اُحد زمانی که مشاهده کردند، دشمن از پشت قصد حمله را دارد، به مبارزه با دشمن رفتند و  به تنهایی به گونه ای جنگیدند که زبان از بیان آن قاصر است.

 

این عالم زیدیه به واقعه غدیر اشاره کرد و  ابراز کرد: نبی اکرم(ص) می فرمایند:«همانا علی از من و من از علی هستم»، پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر، به امر خداوند متعال، حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین و امام امت اسلامی، انتخاب کردند.

 

وی با بیان این که نهج البلاغه، کلامی بالاتر از مخلوق و پایین تر از کلام خداوند هست، گفت: نهج البلاغه کتاب عظیمی است که عده ای در درستی آن شک کردند، در صورتی که شکی در آن نیست، بلاغت و فصاحت حضرت علی(ع)، به روشنی در آن آشکار است و عظیم ترین مبانی فکری ما در نهج البلاغه وجود دارد.

 

این عالم برجسته یمنی با بیان این که نهج البلاغه، نماد قانون اساسی جامعه امروز بشری است، گفت: در نهج البلاغه مسائلی مطرح شده است که، پاسخگوی، مسائل عصر کنونی است، از این رو با پیروی از گفتار و کرداری های حضرت علی(ع) می توانیم، دولتی عادل برپا کنیم./1309/پ201/ب4

ارسال نظرات