۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۲۵۹۷۲

عمران معنوی مساجد مورد غفلت قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل قرآن عترت ستاد عالی کانون های مساجد گفت: برپایی نمازهای جماعت، برگزاری کلاس های قرآنی و انجام فعالیت های قرآنی موجب رونق مساجد می شود که متأسفانه توجه به زیبایی مساجد ما را از عمران معنوی غافل کرده است.
مسجد جامع همدان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمد رحیم بیرقی، مدیرکل قرآن عترت ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور امروز در مراسم تجلیل از تالیان و قاریان قرآن کریم در ارومیه اظهار داشت: کانون های مساجد در راستای ارتقای فضای اعتقادی مردم و ارتقای بنیان های فکری مردم تلاش می کنند.

 

وی توجه به زیبایی ظاهر مساجد را بزرگ ترین آفت امور مساجد دانست و تصریح کرد: توجه به ظاهر و زیبایی مساجد در بسیاری موارد مسؤولان را از توجه به عمران معنوی این اماکن مقدس غافل کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرکل دفتر قرآن و عترت ستاد عالی نظارت بر کانون ‌های مساجد اذعان داشت: مسجد با معماری زیبا و فرش‌ های گران قیمت اما بدون نمازگذار، نقش تربیتی چندانی در جامعه ایفا نمی ‌کند.

 

بیرقی افزود: از مسؤولان می خواهیم با فرهنگ سازی های لازم مردم را به عمران معنوی مساجد دعوت کنند، چراکه برپایی نمازهای جماعت، برگزاری کلاس های قرآنی و انجام فعالیت های قرانی در مساجد موجب رونق مساجد می شود.

 

وی با بیان این‌که متأسفانه عمران معنوی مساجد در جامعه امروزی جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: باید با کمک ائمه جماعت و هیأت امنای مساجد بحث عمران معنوی را تقویت کنیم و از مردم بخواهیم در کنار کمک به عمران مساجد به معنویت مساجد هم توجه داشته باشند.

 

مدیرکل دفتر قرآن و عترت ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این که کمک ‌ها و نذورات مردم خیر، مؤمن و متدین مناطق مختلف کشور نباید فقط به سمت فعالیت‌‌ های عمرانی سوق داده شود، تأکید کرد: نذورات فرهنگی و سرمایه ‌گذاری در زمینه‌ های فکری، اجتماعی و عقیدتی نباید در سایه و حاشیه فعالیت ‌های عمرانی و سازندگی قرار گیرد.

 

بیرقی، با اشاره به اجرای طرح تلاوت نور در مساجد، اظهار امیدواری کرد: اجرای طرح تلاونت نور به صورت قرائت یک صفحه از قرآن بعد از نماز به عنوان طرحی ماندگار در مساجد باقی بماند.

 

گفتنی است، همایش تجلیل از تالیان و قاریان قرآن کریم با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار و از 21 نفر از فعالان عرصه قرآنی تجلیل شد./936/پ203/ب3

ارسال نظرات