۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۲۵۹۸۲
واکنش آیت الله نوری همدانی به حکم اعدام شیخ نمر؛

اعدام آیت الله نمر تبعات زیادی برای آل سعود خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی به صدور حکم اعدام از سوی دادگاه عربستان سعودی برای شیخ نمر عامل بزرگ شیعه این کشور واکنش نشان داد.
 آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني آيت الله حسين نوري همداني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار یکی از اعضای شورای مرکزی حزب الله لبنان، به حکم اعدام شیخ نمر از سوی دستگاه قضایی عربستان ‏سعودی واکنش نشان داد و تصریح کرد: اگر این حکم اجرا شود جهان اسلام در مقابل عربستان خواهد ایستاد.

 

این مرجع تقلید ضمن ابراز تأسف از صدور حکم اعدام شیخ نمر، اظهار داشت: اگر این حکم اجرایی شود بسیاری از علمای کشورهای اسلامی عربستان را محکوم خواهند کرد و در برابر آنها خواهد ایستاد.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود سید حسن نصرالله را فردی بسیار تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام دانست و گفت: ایشان در لبنان و در مقابل صهیونیست‌ها بسیار قوی ظاهر شده و توانسته اند آنها را به زانو در آورند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به پروژه اسلام هراسی و دیگر توطئه های استکبار جهانی برای مخدوش کردن چهره اسلام در دنیا، بیان کرد: در شرایط کنونی اتحاد مسلمانان در مقابل جبهه استکبار امری بسیار ضروری است.

 

وی از تأثیر انقلاب اسلامی و رهبری امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را در تغییر معادلات جهانی و بیداری اسلامی سخن گفت و خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است که بیداری حاصل شده در بسیاری از کشورها را خنثی کند؛ و نبودن ولی فقیه در آن کشورها دلیل ناکامی های آنها است.

 

این مرجع تقلید با بیان این که دشمنان در ابتدا گمان نمی‌کردند این انقلاب تا این اندازه بتواند تأثیرگذار و فراگیر شود، گفت: وقتی تمام مستضعفان دنیا انقلاب و امام(ره)را پناهگاه خود دانستند، مستکبران به فکر افتادند در همه عرصه ها ما را مورد هدف قرار دهند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی تشکیل مجمعی از علمای کشورهای مختلف اسلامی برای حمایت از کشورهای بیدار شده را ضروری خواند و بیان کرد: از هر کشور علمای تأثیرگذار باید پیشتاز مبارزه با استکبار شوند و کفم پوش به میدان بیایند و به مسلمانان تحت ستم اعلام کنند که ما از شما حمایت می کنیم.

 

وی با تأکید براین که مجمع این علما باید به صورت منظم و حداقل ماهی یک بار تشکیل شود، گفت: در این جلسات با مشورت و هم فکری باید راه کارهای مقابله با استکبار جهانی تعیین و تبیین شود.

 

حزب الله لبنان راه مقاومت را تا پیروزی کامل ادامه خواهد داد

گفتنی است در ابتدای این دیدار یزبک عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان ضمن ابلاغ سلام سید حسن نصرالله، اظهار داشت: ایشان بنده را فرستاده اند تا از رهنمودهای شما را منتقل کنم تا در راستای عملی کردن آنها هر کاری که از دستمان بر می آید انجام دهیم.

 

وی با تأکید بر این که حزب الله لبنان در مسیر مقاومت تا پیروزی نهایی ایستادگی خواهد کرد، گفت: امروز مقاومت با همه توان خود در برابر استکبار جهانی قد علم کرده است و در سوریه نیز اقدامات بسیار تأثیرگذاری انجام داده است./928/پ202/ج


ارسال نظرات