۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۲۶۰۴۰

طرح تجلی اندیشه برای طلاب قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیریت فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم، طرح تجلی اندیشه را برای طلاب مدارس سطح یک و سطوح عالی حوزه علمیه قم برگزار می‌کند.
آثار شهيد مطهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طرح تجلی اندیشه (سیر مطالعات آثار شهید مطهری) که یک دوره 6 ساله برای طلاب مدارس علمیه سطح یک است، یکی از برنامه‌های مستمر مدیریت فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم به شمار می‌آید.

 

این طرح هم‌اکنون حدود 30 مدرسه علمیه در استان قم را که تعداد اعضای آن بیش از 2000 نفر می‌باشد، تحت پوشش قرار داده است.

 

اعضای این طرح مطالعاتی پس از مطالعه کتب شهید مطهری و برگزاری جلسه بررسی آن کتاب، در امتحان کتاب مربوطه شرکت کرده و پس از جمع بندی امتیازات، به نفرات بر‌تر هدیه‌ای تقدیم می‌کند.

 

اجرای طرح تجلی اندیشه برا ی طلاب سطوح عالی

 

با توجه به مراجعه و درخواست طلاب سطوح عالی حوزه علمیه استان قم جهت شرکت در این طرح، تمام مراحل فعالیت‌ها اعم از ثبت نام، خرید کتاب‌ها، جلسه افتتاحیه،، جلسه بررسی، امتحان و تشویق ممتازان که برای طلاب سطح یک در نظر گرفته شده است، نسبت به طلاب سطح 2و3 نیز اجر می‌شود.

 

 خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته است که حدود 1000 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

 

این گزارش حاکی است، سیر مطالعات آثار شهید مطهری برای طلاب سطوح عالی چهارساله است.

 

سیر مطالعات آثار استاد شهید مطهری به صورت غیرحضوری

 

به منظور سهولت و بستر سازی مناسب جهت کتابخوانی، مدیریت فرهنگی معاونت تهذیب استان قم که در سال‌های گذشته امتحانات کتب استاد شهید مطهری (را به صورت حضوری برگزار می‌کرد، درسال تحصیلی جاری (94-93) برای بالا بردن سطح کمی و کیفی طرح و با امید به اعتماد سازی متقابل و ارج نهادن به قداست و پاکی اعضای طرح، و استفاده بهینه اعضا از وقت و همچنین هزینه رفت و آمد، امتحانات این طرح را به صورت غیرحضوری برگزار می‌کند.

 

زمان ثبت نام جهت طلاب سطوح عالی تا 27 مهرماه اعلام شده است که طلاب می‌توانند برای نام نویسی به ساختمان اداری مدرسه عالی دارالشفاء قم، طبقه 3 اتاق 310 مراجعه کنند.

 

این گزارش حاکی است، بعد از ثبت نام، کتاب‌ها در سه مرحله طبق جدول زمانبندی در اختیار اعضا قرارمی گیرد، و در هر مرحله بسته مربوط به نحوه اجرای طرح که شامل جدول زمانبندی، بروشور، سوالات مربوطه و نحوه پاسخگویی به برگه‌های امتحانی است، دراختیار اعضا قرار داده می‌شود.

 

طبق جدول زمانبندی، برگه‌های امتحانی چهار کتاب اول در زمان ثبت نام در اختیار اعضا قرار داده می‌شود که بعد از مطالعه هر کتاب، برگه مخصوص به آن را در منزل پاسخ می‌دهند.

 

هدف اصلی از این طرح بالا بردن سطح علمی و اعتقادی طلاب و آشنایی اعضا با مبانی فکری و عقیدتی استاد شهید مطهری و همچنین پاسخگویی به جامعه پرالتهاب امروزی است. /917/پ202/ی

ارسال نظرات