۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۲۶۰۴۶
امام جمعه بابل:

داعش ثمره تلاش های متحدان آمریکا در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با تأکید بر این که گروه های تکفیری نظیر داعش ثمره تلاش های متحدان آمریکا در منطقه مانند عربستان، قطر، امارات متحد عربی و ترکیه هستند، گفت: به حتم آمریکا و متحدان غربی و عربی او در آتشی که برای ملت های سوریه، عراق و لبنان برافروختند خواهند سوخت.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در نشست هفتگی نیروهای ارزشی و ولایی شهرستان بابل با تحلیل اوضاع منطقه خاورمیانه و به خصوص حوادث در کشورهایی مانند سوریه و عراق و جنایات گروهک های تکفیری به ویژه داعش گفت: گروهک های تکفیری برای از بین بردن بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، راه انداختن جنگ شیعه و سنی، تأمین امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه از سوی غرب به خصوص آمریکا و کشورهای مزدورشان در خاورمیانه به وجود آمدند.

 

وی به نحوه شکل گیری جریان های تکفیری اشاره کرد و گفت: در سالیان اخیر تفکر وهابیت با هزینه های زیاد رسانه ای و تبلیغی عربستان سعودی، سعی در جذب جوانان مسلمان به ویژه اهل تسنن کرد و به همین دلیل گروهک هایی مانند القاعده، النصره و داعش از این بستر به عنوان جهاد در راه خدا به وجود آمد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل به اتحاد ضد محور مقاومت در سوریه اشاره کرد و گفت: گروهک های تکفیری که در منطقه خاورمیانه به وجود آمدند، ثمره تلاش های متحدان آمریکا در منطقه مانند عربستان، قطر، امارات متحد عربی و ترکیه هستند.

 

وی ادامه داد: با به خطر افتادن منافع آمریکا و زیاده روی و طغیان این گروه، آمریکا و کشورهای متحد با تغییر نام خود به جای حامیان مخالفان دولت سوریه نام ائتلاف علیه داعش را برای خودشان قرار دادند.

 

حجت الاسلام روحانی به مصاحبه رهبر معظم انقلاب و افشای درخواست آمریکا از ایران برای نابودی داعش اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها علیرغم ژست قدرتمندانه ای که  به خود می گیرند در باتلاق خاورمیانه گرفتار هستند و دست به دامان جمهوری اسلامی شده اند.

 

وی به اظهارات معاون رییس جمهوری آمریکا و تأیید ضمنی بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: امروز آمریکایی که مدعی مبارزه با تروریسم هستند اعتراف کردند که خودشان این گروهک ها را به وجود آوردند و تجهیز کردند.

 

امام جمعه بابل ادامه داد: افرادی بدبخت و مزدور را از سراسر جهان اسلام فرا خواندند و با پول، امکانات، سلاح و رسانه های خود زمینه اقوای آنان را فراهم کردند تا آنها را در قالب جنگ سنی و شیعه و جهاد در سوریه و عراق فعالیت کنند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه بابل به امکانات کشورهای منطقه و زمینه سازی برای رشد این گروهک های تکفیری اشاره کرد و افزود: تأمین پول و هزینه های آنان با کشورهایی مانند عربستان، قطر و امارات متحده و مسیر لجستیکی آنها ترکیه بود.

 

وی ادامه داد: آنان از ترکیه حرکت می کردند و سلاح، دلار و امکانات را به سوریه می بردند تا به اصطلاح مبارزه با دولت سوریه انجام دهند.

 

حجت الاسلام روحانی به گزارش منابع اطلاعاتی آمریکا در خصوص داعش پرداخت و خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش منابع اطاعاتی آمریکا بر اثر برخورداری از امکانات کشورهای حامی تروریست ها گروهک داعش مجهزترین و برخوردارترین گروه ترویستی در دنیا است.

 

وی ادامه داد: آنها آنقدر از امکانات برخوردار شدند که کشورهای حامی آنها برای رفع این معضل ناگزیر شدند تا آنها را با هزینه ی مضاعفی نابود کنند اما به حتم کم ترین نتیجه ای نخواهند گرفت.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل خطاب به مقامات آمریکا برای تشکیل به اصطلاح مبارزه علیه داعش گفت: آیا این گروهک ها زیر نظر سازمان اطاعات آمریکا و کشورهای غربی به وجود نیامد، همین شما بودید که به متحدان خود در منطقه دستور دادید تا میلیاردها دلار برای  حمایت از گروه های تکفیری و تروریستی هزینه کنند.

 

وی با تشریح ابعاد دیگری از زمینه سازی آمریکا در حمایت از تروریست ها برای ایجاد نقشه خاورمیانه جدید و تأمین امنیت بیشتر رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد:  امیری جدید و جوان را در قطرحاکم کردید که کاملاً در اختیار شما برای اجرای نقشه ها در منطقه باشد.

 

حجت الاسلام روحانی در ادامه به ایجاد پایگاه هایی در اروپا برای جذب و آموزش نیرو برای مبارزه با نظام سوریه اشاره و تصریح کرد: در دورترین و نزدیک ترین مناطق از جمله در کزوو، اردن و ترکیه  پادگان آموزشی برای آموزش گروهک های زیر نظر نظامیان خبره غربی شکل گرفت تا تروریست در منطقه بیشتر تقویت شود.

 

وی افزود: مطمئن باشید که آمریکا و متحدان غربی و عربی او در آتشی که برای ملت های سوریه، عراق و لبنان برافروختند خواهند سوخت. /1313/پ202/ب1

ارسال نظرات