۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۲۶۰۶۴
امام جمعه شهر ری:

اعدام شیخ نمر برای دولت عربستان گران تمام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: تنها گناه شیخ نمر این است که از مردم مظلوم بحرین حمایت کرده و طرفدار ولایت فقیه است ما اعلام می‌کنیم اگر دولت صعودی نادانی کرده و دست به اعدام این عالم بزرگ بزند مطمئن باشد که برای او گران تمام می‌شود.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این‌ هفته ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: ماه ذی‌الحجه ماه ولایت و امامت امیرمومنان(ع) است، از دیگر مناسب‌های مهم این ماه روز مباهله است که از مباحث تاریخی بوده که شیعه و سنی آن را نقل کردند.

 

وی افزود: از دیگر مناسبت‌های مهم ماه ذی‌الحجه نزول آیه تطهیر است که طبق نقل پیامبر(ص) بعد از نزول این آیه هر روز به مدت 9 یا یک سال درب منزل امیرمومنان(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) آمده و به آنها تحت عنوان اهل بیت سلام داده است.


 
امام جمعه شهرری با اشاره به خاتم بخشی امیرمومنان(ع) اظهار داشت: روز 24 ذی‌الحجه روز خاتم بخشی امیرمومنان(ع) هنگام نماز در مسجد به فقیر است که در شان این عمل امیرمومنان(ع) آیه نازل شد که بعد ازاو در شان هیچ کس نازل نشده است


حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: روز 25 ذی‌الحجه سوره هل اتی در شان امیرمومنان(ع) و خانواده او که همگی سهم غذای خود را با این‌که به آن احتیاج داشتند به فقیر، یتیم و اسیر بخشیدند نازل شده است به همین مناسبت این روز را روز خانواده نیز نامگذاری کردند.

 

امام جمعه شهرری افزود: قرآن می‌فرماید: ای مردم آتش جهنم در مقابل شما است مواظب خانواده خود باشید و آنها را نجات دهید، پیامبر(ص) در این‌باره فرمودند: باید آنچه را که خدا امر کرده به خانواده خود امر کنید و از آنچه نهی می‌کند نهی کنید تا به این ‌آیه از قرآن عمل کرده باشید.

 

وی با اشاره به این‌که امروز غرب با بحران خانواده مواجه است، گفت: امروز در غرب پدر، مادر و فرزندان یک خانواده نسبت به هم احترام ندارند و در واقع خانواده از هم پاشیده است، غرب تلاش می‌کند از طریق ماهواره این فرهنگ غلط خود را به خانواده‌های ما نیز سرایت دهد که لازم است همه ملت ایران در این زمینه هوشیار باشند.


حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به شهادت میثم تمار در این ماه، ابراز کرد: در این ماه سالروز دستگاه اطلاعاتی کشور را داریم وزارت اطلاعات در کشور ما با سایر سازمانهای بین‌المللی متفاوت است زیرا در ایران حاکمیت با ولایت فقیه نایب امام زمان است.

 

وی افزود: دستگاه وزارت اطلاعات با سربازان گمنام امام زمان درمقابل دین‌ها وعرفان‌های نوظهور کاذب، دستگاههای جاسوسی ضد انقلاب و توطئه‌های خارجی دشمنان علیه این مردم مقابله می‌کند و اقدامات بسیار خوبی تا کنون داشته است.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات عنوان کرد: از بین رفتن منافقین در کشور، جمع کردن سایت‌هایی که بین شیعه و سنی اختلاف افکنی می‌کردند، دستگیری و اعدام جنایتکارانی چون ریگی به برکت تلاش‌های شبانه روزی سربازان گمنام وزارت اطلاعات با پشتیبانی این مردم بوده است.


 

حجت‌الاسلام شاهچراغی ضمن عرض تسلیت شهادت برخی از کارکنان نیرو انتظامی در سراوان گفت: در هفته گذشته اشرار و تروریست‌ها در مرز شرقی کشور ما برخی از افراد نیروانتظامی را به شهادت رساندند درخواست ما از همسایه شرقی پاکستان این است که اگر نمی‌توانید آنها جمع کنید اجازه دهید نیرو انتظامی کشور جمهوری اسلامی ایران آنها را از سر راه بردارد.

 

وی با اشاره به محکومیت شیخ محمد باقر نمر به اعدام توسط عربستان صعودی، عنوان داشت: شیخ محمد باقر نمر از علمای شیعه در عربستان است که بدون هیچ گونه جرم یا شورشی اخیرا تحت شکنجه قرار گرفته و توسط بیدادگاههای عربستان به اعدام محکوم شده است.

 

امام جمعه شهرری افزود: تنها گناه شیخ نمر این است که از مردم مظلوم بحرین حمایت کرده و طرفدار ولایت فقیه است ما اعلام می‌کنیم اگر دولت صعودی نادانی کرده و دست به اعدام این عالم بزرگ بزند مطمئن باشد که برای او گران تمام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: دولت صعودی پرونده سیاهی در جهان اسلام دارد امروز ترورها در کشورهایی چون نیجریه، عراق، سوریه، افغانستان، یمن، پاکستان و مصر با دلارهای عربستان پشتیبانی می‌شود.

 

امام جمعه شهرری گفت: عربستان نفت خود را به دشمن مسلمانان ارزان می‌فرشد تا با حمایت از گروه‌های تکفیری چون داعش به مسلمانان و کشور جمهوری اسلامی ایران صدمه بزند.

 

وی افزود: صعود الفیصل نمد مزدور آمریکایی که دستش به خون مسلمانان آغشته است عنوان کرده که بخشی از مشکل مقابله با تروریست ایران است، ما اعلام می‌کنیم که دنیا این حرف را از شما نمی‌پذیرد زیرا مشکل اصلی عربستان است که از جنایات داعش حمایت می‌کند و همه دنیا این را می‌دانند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات