۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۲۶۰۶۵
امام جمعه موقت ساری:

صدور حکم اعدام برای آیت الله نمر عواقب سنگینی برای آل سعود دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری به موضوع حکم اعدام برای آیت الله شیخ نمر از سوی دادگاه عربستان اشاره کرد و با تأکید براین که صدور این حکم عواقب سنگین و جبران ناپذیری برای آل سعود خواهد داشت، گفت: به حتم امت اسلامی در برابر این صدور این حکم سکوت نخواهند کرد.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با بیان این که تقوای الهی نعمتی بوده که خداوند این نعمت بزرگ را به مؤمنان ارزانی داشته است، گفت: تقوای الهی ما را از خطر انحراف دور خواهد کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز مباهله اشاره کرد و گفت: مباهله روز عظیمی‌ است و فضیلت بسیار زیادی دارد، این روز نشان می‌دهد که ارزش‌های الهی اهل ‌بیت(ع) سبب شده است که شیعه از ابتدا پیرو اهل‌بیت(ع) باشد.

 

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: واقعه مباهله در زمانی به وقوع پیوست که نبی‌اکرم در مدینه به تبلیغ دین اسلام و عرضه آیات الهی می‌پرداختند تا اصول و مبانی دینی را با تلاش‌های مستمرشان بنا کنند که کامل‌تر از ادیان پیشین می‌خواست سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها را تضمین کند به شرط آنکه مردم با بهره‌گیری از قوه تشخیص عقل و دلشان حقیقت و درستی را تشخیص داده و دستورهای الهی آن را اجرا کنند.

 

حجت الاسلام قاسمی همچنین اظهار داشت: مباهله بر آن بود تا نزاع دیرین عقل و دل باعث از بین رفتن حقیقت دین و زندگی نشود که این امر به درایت و ایمان قاطع و صیقل خورده رسول خدا به مانند بسیاری امور دیگر که دشمنان اساس دین خدا را مورد شک و تردید قرار می‌دادند متحقق گشت و حقانیت دین الهی و رسول خدا و خاندان پاکش بیش از پیش بر مردم آشکار گشت.

 

وی همچنین بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام چون یقین به صحت رسالت و استجابت دعاى خود و نابودى دشمن در صورت مباهله داشت با کمال شجاعت و صراحت پیشنهاد مباهله داد. 

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به اظهار نظرهای واهی و دروغین در خصوص نقض حقوق بشر در ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان همواره با تحریم‌ها، جنگ و ترور علیه ایران خواستند اراده ملت را از تبعیت ولایت فقیه سلب کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمنان همه توان خود را در جهت مخدوش کردن چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار گرفتند، افزود: ایران اسلامی از جمله کشورهایی است که آزادی و دموکراسی در آن حاکم است و اقلیت های مذهبی در کشور در آرامش کامل به سر می برند.

 

امام جمعه موقت ساری، ایران اسلامی را یکی از دموکراتیک ترین کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: ایران اسلامی پس از انقلاب 35 انتخابات را به خوبی برگزار کرده است و این در حالی است که در برخی کشورهای منطقه نظیر عربستان تاکنون حتی یک انتخابات نیز برگزار نشده است.

 

وی با بیان این که کشورهای مدعی حقوق بشر از دیکتاتور آزادی کش در بحرین حمایت می کنند، تصریح کرد: چون نامبرده بخشی از خاک کشور را در اختیار استکبار قرار داده، مدافع حقوق بشر قلمداد شده است.

 

امام جمعه موقت ساری به موضوع حکم اعدام برای آیت الله شیخ نمر از سوی دادگاه عربستان اشاره کرد و با تأکید براین که صدور این حکم عواقب سنگین و جبران ناپذیری برای آل سعود خواهد داشت، تصریح کرد: به حتم امت اسلامی در برابر این صدور این حکم سکوت نخواهند کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات