۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۲۶۰۶۸
امام جمعه نجف آباد:

شهدا عامل حیات جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به برگزاری اجلاسیه و کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد که برای اولین بار در یک شهرستان برگزار می شود، گفت: برگزاری این گونه مراسم‌ها طبق آیات قرآن وظیفه ای الهی و یاد نعمت های خداوند است.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته نجف آباد موسم حج را میعادی برای نابودی توطئه های دشمنان اسلام برشمرد و گفت: اوج مراسم حج در روز عیدقربان و فدا شدن و قربانی شدن در راه خدا است و این اتحاد فرقه های مختلف اسلام در این مراسم مشت محکمی بر دهان تمام استکبار جهانی است.

 

وی در ادامه بیعت با امام زمان را، کمال حج بیان داشت و گفت: بدون تبعیت از ولایت و امامت هیچ یک از اعمال عبادی قبول نمی شود و غدیرخم اصل حج است که دین خدا به دست حجت خدا به سرمنزل مقصود می رسد.

 

حجت الاسلام حسناتی برگزاری اجلاسیه و کنگره ملی سرداران و 2500 شهید شهرستان را بزرگترین رویداد دانست و افزود: برگزاری این گونه مراسم در یادبود شهدا در درجه اول فرمانی الهی است که خداوند در آیات قرآن در بزرگداشت و ذکر علما و بزرگان و شهداء به آن بسیار سفارش کرده است و وظیفه ای همگانی برای پاسداشت یاد و نام شهدا است.

 

وی با اشاره به این که این اجلاسیه برای اولین بار در یک شهرستان برگزار می شود، بیان داشت: این اجلاسیه که به مدت 3 روز برگزار می شود، در واقع یاد نعمت های خداوند است و شهیدان  زنده گان جاوید، باعث حیات یک جامعه هستند و برگزاری این گونه مراسم باعث شناخت توانمندی های هر چه بیشتر این شهرستان و تلاش برای رفع مشکلات این دیار خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه با اشاره به مناسبت های هفته آینده نیز گفت: روز مباهله که مصادف با 25ذی الحجه و روز خانواده، از مناسبت های مهم این هفته است و تأکید اسلام بر خانواده و انسجام این ستون های جامعه ما را بر آن خواهد داشت تا هر چه بیشتر در پی رسیدن به سبک زندگی اسلامی باشیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: در هفته پیوند اولیا و مربیان سعی کنید تا هر چه بیشتر با محیط های آموزشی که سرمایه های عمرتان در آن تحصیل می کنند، ارتباط داشته باشید و هم چنین روز تربیت بدنی و انتخاب این شهر به عنوان شهر طلایی ورزش از دیگر مناسبت های این هفته است.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه خطبه ها عالم را مهد و گاهواره تربیت انسان بر شمرد و گفت: مشکل اصلی انسان در عالم دنیا، غفلت و عدم توجه است که باعث بروز بسیاری از مشکلات می شود.

 

وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که یکی از بافضیلت ترین اعمال را، نیکی به والدین بیان کرده اند، افزود: یکی از بزرگترین واجبات نیکی به والدین است و این نیکی حتی بعد از مرگ ایشان نیز باید ادامه داشته باشد و از جمله علل بی برکتی در مال و عمر عدم نیکی به والدین است. /1306/پ202/ب4

ارسال نظرات