۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۲۶۱۷۳
رییس اداره اوقاف بابل:

70 درصد موقوفات در بابل مربوط به عزاداری امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل با اشاره به این که 70 درصد موقوفات بابل و نیات واقفان صرف عزای حسینی می‌شود،گفت: این امر نشان از سر سپردگی مردم به امام حسین(ع) است
ماه محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، جعفر صفری رییس اداره اوقاف و امورخیریه بابل امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که فعالیت این اداره به دو دسته فرهنگی و اجتماعی تقسیم شده است، گفت: برنامه مودت، آرامش بهاری، یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت الهی مختص ماه رمضان، جشن ولایت و اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی محرم، راه‌اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی از جمله مهم ترین فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان است.

 

وی در ادامه سخنان خود به وقف جدید در بابل از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال 93 تاکنون هفت وقف جدید در بابل با مبلغ ارزش ریالی 615 میلیون صورت گرفته است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل از اجرای 21 پروژه عمرانی اوقاف بابل در سال‌ جدید خبر داد و تصریح کرد: تا پایان امسال پنج پروژه اوقاف بابل افتتاح و به بهره برداری می رسد.

 

وی به طرح تربیت حافظان قرآن در مقاع متبرکه و امامزادگان اشاره کرد و افزود: از جمله طرح‌های که از سوی مقام معظم رهبری به سازمان اوقاف و امور خیریه تکلیف شده است تربیت حافظان قران کریم است که سهمیه شهرستان بابل سال گذشته  از این طرح هزار و 400 نفر بود و امسال نیز تربیت هزار و 350 نفر از قاریان قرآن در این شهرستان در حال انجام است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل به اماکن تحت مدیریت این اداره اشاره کرد و گفت: شهرستان بابل دارای  460 مسجد،460 تکیه و حسینیه، 99 بقعه، دو هزار و صد موقوفه و 36 هزار رقبه دارای سند استیجاری است.

 

وی با اشاره به این که 70 درصد موقوفات بابل و نیات واقفان صرف عزای حسینی می‌شود، اذعان داشت: این امر نشان از سر سپردگی مردم به امام حسین(ع) است

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل با بیان این که این شهرستان همچنان رکود‌دار بالاترین میزان وقف در مازندران است، گفت: مردم شهرستان بابل در امور خیریه به خصوص مسائل مذهبی همچنان پیشرو در وقف هستند.

 

وی از آخرین وقف بابل در روستای درونکلای غربی خبر داد و خاطرنشان کرد: این وقف برای احداث مسجد، برپایی شعائر دینی، مراسمات مذهبی ائمه (ع) و اعیاد و جشن‌های دینی و ملی انجام شده است.

 

صفری به اجرای بزرگترین مجتمع  فرهنگی رفاهی و پژوهشی و ورزشی در بابل اشاره و تصریح کرد: طرح جامع این مجتمع در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان‌ در حال تدوین است.

 

وی ادامه داد: این مجتمع شامل سالن همایش، کتابخانه دیجیتال، بیش از 20 مهمانسرا، سالن ورزشی رو باز و بسته، سالن بزرگ نمایشگاهی که در بابل وجود ندارد و استخر ورزشی به نام سیدالشهدا با تولیت اوقاف بابل بوده که در استان بی‌نظیر است.

 

این مسؤول تعمیرات اساسی مسجد کاظم بیک، اجرای طرح ساماندهی امامزاده قاسم (ع) برای نصب گنبد و گلدسته، اعزام 220 طلبه حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء با همکاری امام جمعه بابل به مشهد مقدس  را از دیگر برنامه‌های عمرانی و فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه بابل برشمرد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات